După mai multe analize și negocieri, Brașovul va avea totuși 20 de căsuțe în Piața Sfatului

Din 18 decembrie, brașovenii și turiștii care trec prin Piața Sfatului vor putea cumpăra produse specifice de Crăciun, dar nu vin fiert sau alte preparate culinare pregătite pe loc. Anunțul a fost făcut vineri de conducerea Primăriei Brașov, în timpul ședinței de îndată a Consiliului Local Brașov.

Nu va fi un Târg de Crăciun în adevărat al cuvântului, a anunțat viceprimarul Brașovului, Flavia Boghiu. Potrivit viceprimarului, evenimentul din perioada sărbătorilor de iarnă ar trebui să fie un „balon de oxigen” de care comercianții beneficiază din partea autorităților locale. De altfel, ea a și dat de înțeles că aceasta ar fi „o favoare” , acordată comercianţilor:  „Faptul că permitem acestor operatori economici să își desfășoare activitatea în Piața Sfatului este pentru a-i sprijini, dar nu va semăna cu ceea ce a fost în anii anteriori, la târgurile de Crăciun”. 

Pe de altă parte, trebuie precizat totuși că de acest sprijin, care în opinia viceprimarului Boghiu este „balon de oxigen”, vor beneficia doar 20 de comercianți!

Viceprimarul a declarat că în Piața Sfatului vor funcționa 20 de căsuțe,  iar acestea vor fi amplasate în jurul Casei Sfatului, fără a fi înconjurate de alte standuri. 

„O altă modificare din acest an este că nu se vor comercializa și servi produse alimentare sau băuturi. Singurele lucruri care se pot comercializa sunt produsele făcute de micii meșteșugari și produsele alimentare ambalate – dulcețuri, șerbet etc – care vor putea fi cumpărate pentru a fi dăruite sau consumate acasă. Vor avea prioritate comercianții din Brașov“, a explicat viceprimarul Brașovului. 

Pe de altă parte, primarul Brașovului, Allen Coliban, a anunțat că zona în care se vor desfășura activitățile comerciale va fi împrejmuită cu garduri și vor fi realizate amenajări pentru se putea gestiona eficient fluxurile de persoane. 

Decizia privind permiterea activităților comerciale în perioada sărbătorilor de iarnă în Piața Sfatului a fost luată după discuții cu Poliția Locală Brașov, Prefectura Brașov și cu Direcția de Sănătate Publică Brașov. Despre aceste discuții însă nu au fost oferite suficiente date, de către niciuna dintre cele patru instituții implicate, în ciuda faptului că și presa a cerut în ultimele zile informații despre momentul în care ele se vor desășura.

 Calendar strâns pentru obținerea unei căsuțe 

Conform anunțului Primăriei Brașov, comercianții pot pune dosarele în vederea obținerii unei căsuțe în perioada 11 – 14 decembrie (ora 14.00), asta în condițiile în care două dintre cele patru zile sunt în week-end.

În 15 decembrie se vor analiza dosarele, vor fi publicate anunțurile, iar până în 16 decembrie, ora 10.00 se vor putea depune contestațiile. Rezultatele finale vor fi publicate miercuri, 16 decembrie, cel târziu la ora 15.00, iar repartizarea căsuțelor se va face joi, 17 decembrie, începând cu ora 13.00. În 18 decembrie va fi prima zi în care aceste căsuțe vor putea fi deschise. 

Reprezentanții Primăriei Brașov au anunțat că punctajul cel mai mare va fi obținut de meșteșugarii care au sediul social sau punctul de lucru în Brașov, care comercializează produse proprii și care acceptă plata cu cardul. 

Ce taxe vor plăti comercianții 

  • 3 lei /mp/zi ocupare domeniu public; 
  • 130 lei/zi /închiriere căsuță-comercializare produse alimentare; 
  • 100 lei/zi/închiriere căsuță -comercializare produse nealimentare. 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.