Primarul Brașovului, Allen Coliban, a reamintit ieri, printr-un comunicat de presă că municipiul nostru a primit 29,5 milioane de lei pentru finalizarea lucrurilor la Pasajul Fartec, pentru reabilitarea a 19 blocuri sociale, dar și pentru achiziția de teren necesar unui parc industrial. Pentru cumpărarea terenurilor, de la bugetul de stat a fost primită suma de 10 milioane de lei. Conform declarației edilului, municipiul Brașov deține proprietăți în proximitatea ocolitoarei, cu acces direct la magistrala CF 300, și intenționează extinderea acestei zone, prin achiziția de teren cu cele 10 milioane de lei alocate de la bugetul de stat, scopul fiind amenajarea unei zone de dezvoltare industrială.
„De ce să nu avem un investitor să producem la Braşov autobuze electrice?”
Primarul Brașovului a explicat în comunicat și ce activități economice s-ar putea derula în viitorul parc industrial:
„Mă uit la tradiţia Braşovului şi mă gândesc la faptul că am avut industrie de autocamioane, tractoare, rulmenţi. Rulmenţi avem şi acum, din celelalte mai puţin. Și mă gândesc că în contextul în care multe administraţii locale cumpără şi au fonduri pentru achiziţii de autobuze electrice, de ce să nu avem un investitor să producem la Braşov autobuze electrice? Avem tradiţie şi forţă de muncă specializată pe zona de aeronautică, care vedem că s-a democratizat, pornind de la drone la mijloace de transport uşoare. De ce să nu avem un astfel de investitor în Braşov? Dacă ne referim la energie şi zona de stocare, este un domeniu foarte dinamic, se schimbă de la o zi la alta şi am putea fi un jucător cheie“.
Comentariul autorului:
Curios este faptul că Guvernul alocat cele 10 milioane de lei pentru achiziția unor terenuri care nici măcar nu au fost identificate:
,,Suntem în aceste momente în procesul de a identifica şi achiziţiona terenuri care să beneficieze de acest acces la calea ferată, pentru a oferi ulterior, într-un pachet cu adevărat atractiv, către investitori strategici în energie verde, cu rol în tranziţia către transport verde, orice ar putea fi produs la Braşov“, a precizat primarul în comunicatul de presă prin care a anunțat alocarea banilor de la bugetul de stat pentru achiziția de teren.
Altfel, spus, Guvernul României – care transmite constant mesajul că „avem bani puțini și trebuie să fim atenți la cheltuieli” – a „blocat” suma de 10 milioane de lei pentru un proiect despre care nu se poate spune că este unul „matur”. Cel puțin până acum eram obișnuiți cu ideea că în momentul în care un primar sau un președinte de consiliu județean merge la Guvern pentru a cere bani, trebuie să prezinte un „dosar solid”, cu extrase de carte funciară, cu rapoarte de evaluare a terenurilor, cu studii de oportunitate, de prefezabilitate, de fezabilitate, cu PUZ-uri, cu hotărâri ale Legislativului local…
De altfel, înființarea unui parc industrial în municipiul Brașov pare o decizie de ultim moment a Primăriei Brașov, asta pentru că acest proiect nu a trecut prin unele etape la care primarul Brașovului, Allen Coliban, părea că ține foarte mult. Cel puţin înainte de alegeri…
Nu a fost constituită o „comisie tehnică mixtă” sau un „grup de lucru”, așa cum se întâmplă în cazul unor proiecte mai mici sau a unor inițiative cu o miză mult mai mică. De asemenea, nici achiziția de teren și nici proiectul înființării unui parc industrial nu au fost supuse votului Consiliului Local Brașov. Totodată, în comunicatul prin care a anunțat că Primăria Brașov va cumpăra terenuri pentru un parc industrial, primarul a făcut referire și la o „nouă strategie a Brașovului”, care ar include respectivul parc.
De altfel, nici despre această strategie nu s-a discutat până acum și nici nu a fost anunțată înființarea unui „grup de lucru”, așa cum s-a întâmplat, de exemplu, în cazul strategiei culturale.
Fii primul care comentează