Nota de plată pentru Forumul Orașelor Verzi: peste 660.000 de lei. Nicoleta Cârjan: „O sumă infimă, pentru vizibilitatea pe care o obținem prin organizarea acestui eveniment”

Consiliul Local Brașov a aprobat în ședința de plen de joi bugetul Forumului Orașelor Verzi (FOV). Bugetul total estimat pentru organizarea evenimentului se ridică la 665.000 lei, cele mai mari cheltuieli fiind prevăzute pentru „corturi, mochetă, mese, scaune, logistică” – 130.000 lei, dar și pentru „ecran, sonorizare, scenothenica, transmisiune live, camere, operatori” – 130.000 lei. 

Înainte ca proiectul să aprobe proiectul, aleșii au chemat-o în ședință pe Nicoleta Cârjan, care este și consilier personal al primarului Brașovului, Allen Coliban.  Aceasta coordonează şi organizarea Forumului Oraşelor Verzi (FOV).

„Bănuiesc că (bugetul) a fost făcut în baza unor oferte. Poate că ar trebui să le primim și noi, mai ales că susțineți această transparență. De exemplu, pentru corturi estimați cheltuieli de aproape 26.000 de euro, sigur, cu mochete și alte dotări. Pentru printuri sunt 75.000 lei. Așa că întreb dacă ați primit oferte, pe ce criterii le-aţi ales, cu cine aveți de gând să lucrați?”, a întrebat consilierul local Alexandra Crivineanu (PSD). 

Nicoleta Cârjan nu a răspuns întrebării privind modul în care au fost stabilite cheltuielile, însă a precizat că cel mai important eveniment în cadrul FOV va fi conferința internațională privind politicile publice de mediu, care se va desfășura în curtea Colegiului Național Andrei Șaguna, într-un cort de mari dimensiuni.

„Conferința presupune cele mai mari cheltuieli, din cauza faptului că suntem în pandemie și a trebuit să stabilim un loc sigur pentru acest eveniment. De aceea am ales să îl facem în aer liber. În condiții normale, se putea organiza în alt spațiu. Ce vedeți în buget, acei 130.000 de lei – care se duc pe cortul mare, ce va fi închiriat – precum și ceilalți 130.000 lei, care se duc pe sonorizare, monitoare sunt folosiți pentru conferință. O altă categorie de cheltuieli este cea pentru masa, cazarea speaker-ilor. Nu le plătim prestația, dar cel puțin acomodarea în oraș trebuie să o suportăm”, a explicat Cârjan. 

Cârjan a amintit și de cheltuielile de publicitate: „Acestea reies din faptul că în perioada respectivă se vor derula peste 40 de activități pentru publicul larg. Aceste activități sunt organizate cu sprijinul ONG-urilor și a partenerilor comerciali. Practic, Primăria nu investește nici un leu pentru aceste evenimente, de la proiecții de film, concerte, școală de mers pe bicicletă, ateliere pentru cei mici. Primăria asigură cheltuieli indirecte, în sensul că punem la dispoziție spațiul public, îi ajutăm să se racordeze la rețeaua electrică, le dăm permise de liberă trecere. Bineînțeles, ne interesează să marcăm faptul că aceste evenimente sunt parte din Forumul Orașelor Verzi. De aceea ne costă mult să producem steaguri, stikere și alte materiale promoționale. Un buget de 120.000 de euro este o sumă infimă pentru vizibilitatea pe care o obținem prin organizarea acestui eveniment”. 

Precizăm totuşi că, în ciuda acestei declaraţii, cinci dintre evenimentele incluse în agenda FOV şi desfăşurate de ONG-uri, beneficiază suma totală de 100.000 de lei de la bugetul local. 

Ce cheltuieli sunt prevăzute la Forumul Oraşelor Verzi: 

  • Corturi, mochetă, mese, scaune, logistica – 130.000 lei 
  • Ecran, sonorizare, scenothenica, transmisiune live, camere, operatori – 130.000 lei 
  • Traduceri, interpretariat – 30.000 lei 
  • Prânzuri și pauze de cafea (250 participanți) – 50.000 lei 
  • Kit de participare (plasa textil, recipient apa,  cafea, pix, block notes, lenyard) – 25.000 lei 
  • Transport intern si internațional speakeri & traineri – 25.000 lei 
  • Cazare (mic dejun inclus) speakeri – 25.000 lei 
  • Led screen Piata Sf Ioan (transmisiune conferința pentru publicul larg) – 30.000 lei 
  • Protocol organizare (invitați, presa, voluntari, echipa organizare) – 20.000 lei 
  • Printuri (broșura conferința, mape, ecusoane, abțibilduri, tricouri, măști, etc), producție publicitate outdoor (afișe stații RATBV, signalistică eveniment-steaguri, baloane, roll-up spiders, direcționale, etc) – 75.000 lei 
  • Website, video & foto: promo, after movie, fotografii eveniment – 10.000 lei 
  • Înregistrare marcă – 5.000 lei. 

De precizat este că, potrivit prevederilor art. 7 alin. (5) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, toate achiziţiile pe contracte care nu depăşesc 132.560 de lei (fără TVA) se pot face în mod direct, fără a solicita în mod obligatoriu oferte sau a organiza licitaţii. Niciuna dintre cheltuielile aferente FOV nu depăşeşte această sumă, cele mai mari fiind cele pentru cort, respectiv partea de sonorizare, lumini şi ecrane, care ajung la 130.000 de lei per contract. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.