Jumătate dintre părinții vulnerabili din mediul rural și-ar dori să anuleze Crăciunul din acest an pentru că nu au bani pentru cadouri și brad, potrivit studiului “Crăciunul pentru copiii din satele României”, realizat de World Vision România. Unul din şase părinţi nu are nici măcar 10 lei pentru cadoul de Crăciun, iar o treime dintre părinți au mai puțin de 50 de lei să cumpere un cadou, mai arată studiul.
O treime dintre familiile vulnerabile din mediul rural nu au avut brad la Crăciunul din 2020, în timp ce peste 50% dintre familii au avut un brad împodobit sărăcăcios. Doar 20% dintre familii au avut bradul pe care și l-au dorit anul trecut.
De asemenea, peste jumătate dintre părinți spun că perioada Crăciunului este una stresantă pentru ei, 74% dintre părinți fiind stresaţi din cauza lipsei banilor, iar 30% dintre părinți afirmă că le este rușine că nu pot asigura familiei cele necesare, 14% pentru că nu cu ce încălzi casa, 10% deoarece nu știu dacă vor avea bani pentru mâncare și tot 10% fiindcă nu au haine de iarnă.
În plus, în jur de 70% dintre respondenți ar alege un cadou care să acopere o necesitate de bază (alimente, haine, încălțăminte), mai puţin de 30% ar alege un cadou care să-l bucure pe copil, chiar dacă nu este o necesitate de bază.
Consultă studiul AICI – Crăciunul în-satele-din-Romania
World Vision România anunță că lansează campania “Eu cred în tine, Moş Crăciun. Tu crezi în mine?” prin care îşi propune să dăruiască, alături de donatorii săi, un cadou de Crăciun pentru 2000 de copii din satele României.
Fii primul care comentează