De la Allen Coliban pentru un coleg de partid. Primăria Brașov plătește firmei unui consilier județean USR peste 21.000 de lei, pentru like-uri pe Facebook

Că la Brașov, USR și-a cam uitat promisiunile din campania electorală, nu mai este o supriză pentru nimeni. Așa se face că „oamenii partidului” au primit funcții cheie în instituții locale, fie direct, fie prin agenții – exact pe modelul pe care useriștii îl blamau la administrațiile anterioare.  Exemplele sunt binecunoscute deja și am mai vorbit despre ele AICI

În plus, dacă în campaniile electorale, cei din USR reclamau inclusiv că banii publici sunt alocați discreționar, către „firmele de casă” și promiteau că după ce vor veni la putere acest lucru nu se va mai întâmpla, iată că, ajunși în poziții înalte, au uitat și de acest principiu. Ba mai mult, au preluat exact modul de acțiune al politicienilor pe care i-au detronat. 

Unul dintre cele mai recente exemple, îl prezentăm în continuare. 

În 26 noiembrie, primarul Brașovului, Allen Coliban (USR), a semnat, în numele Primăriei Brașov, un contract de prestări servicii prin atribuire directă cu firma SC NVLR WEB STUDIO SRL. Conform datelor disponibile pe platforma electronică de achiziții publice, reprezentantul legal al firmei amintite este Ivan-Nunvailer Anca Gabriela, soția consilierului județean brașovean Silviu Ivan Nunvailer (USR). În anunțul de atribuire se arată că Silviu Ivan Nunvailer este asociat în cadrul acestei firme. 

 

 

Contractul semnat cu Primăria Brașov este destul de consistent, 21.420 lei, cu tot cu TVA, dacă ne gândim că el acoperă o perioadă de o lună.  Din informațiile disponibile pe platforma electronică de achiziții publice rezultă că suma respectivă reprezintă alocarea de la semnarea contractului, până la data de 31 decembrie 2021.

Completare: Potrivit unor date care ne-au parvenit ulterior, SC NVLR WEB STUDIO SRL nu este plătitoare de TVA în acest moment, astfel că valoarea contractată a serviciilor pentru Primăria Brașov este de 18.000 de lei. 

 

 

Conform anunțului de atribuire, firma consilierului județean USR va derula campanii de publicitate în social media (Facebook și Instagram). Pentru a derula aceste campanii, pagina de Facebook a autorității contractante (Primăria Brașov), prin contul de business manager ce o deține, va fi legat de contul de reclame al ofertantului.

În urma analizei pe care ofertantul o va face asupra contului actual de Business Manager al Autorității Contractante și a modului în care este setat, acesta va propune variante prin care cele două conturi se pot conecta. Decizia privind varianta optimă se va lua de comun acord cu Autoritatea Contractantă.

Campaniile derulate de ofertant pentru Primăria Brașov 

Campanie de conștientizare colectare selectivă a deșeurilor:

  • Ofertantul va folosi video-urile de campanie (minim 1 – maxim 3 video-uri), vizualurile de campanie (minim 3 – maxim 6) și textele primite pentru ele, într-o campanie cu ad-uri diferite și/sau boost post, conform indicatiilor primite de la autoritatea contractantă.
  • Perioada: de la data semnării contractului până la 31 decembrie 2021, cu posibilitatea de prelungire pentru perioada 01.01.2022-30.04.2022, în limita fondurilor bugetare alocate şi aprobate cu această destinaţie.
  • Public ţintă principal: 18-65+, ani, Brașov (municipiu), publicuri ţintă mai mici în funcţie de conţinutul materialul creativ, la comanda achizitorului.
  • Obiective vizate: Vizualizari video (video views): minim 50.000 views Reach campanie vizualuri & videou-uri: minim 50.000 de persoane
  • Tip campanie: Consideration -> Video views.
  • Platforme plasare reclame: Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network.
  • Buget total alocat campaniei ce va fi utilizat pe platforma Facebook Ads: 5.000 lei, valoare fără TVA.

Campanie aprecieri pagina Facebook (new likes)

  • Ofertantul va folosi un mix de imagini, minim 3-maxim 10, sugerate de autoritatea contractantă și texte însoţitoare, pe care le va testa săptămânal astfel încât campania să atingă cele mai bune rezultate.
  • Perioada: de la data semnării contractului până la 31 decembrie 2021, cu posibilitatea de prelungire pentru perioada 01.01.2022-30.04.2022, în limita fondurilor bugetare alocate şi aprobate cu această destinaţie.
  • Public țintă: 18-65+, Braşov (municipiu).
  • Obiective vizate: Obţinerea de New Page Likes (aprecieri noi ale paginii): 1.200 new page likes.
  • Tip campanie: Consideration -> Engagement -> Page Likes.
  • Platforme plasare reclame: Facebook, Instagram, Audience Network Buget total alocat campaniei ce va fi utilizat pe platforma Facebook Ads: 3.000 lei, valoare fără TVA.

Campanie conștientizare (awareness) Primăria Brasov – „Ştiați că”, „Brașov-oraș din poveste”, recrutare, alte subiecte propuse de autoritatea contractantă

  • Ofertantul va folosi funcţiunea boost-post pentru postările indicate de autoritatea contractantă, pentru perioada indicată și cu publicul ţintă indicat. Între 15-30 de reclame.
  • Perioada: de la data semnării contractului până la 31 decembrie 2021, cu posibilitatea de prelungire pentru perioada 01.01.2022-30.04.2022, în limita fondurilor bugetare alocate şi aprobate cu această destinaţie.
  • Tip campanie: Engagement -> Post Engagement.
  • Platforme plasare reclame: Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network.
  • Buget alocat fiecarei reclame: între 200 și 100 lei, în funcție de numărul total de reclame solicitat de autoritatea contractantă (15-30).
  • Bugetul alocat fiecărei reclame se poate modifica la solicitarea autorității contractante.
  • Buget total alocat campaniei ce va fi utilizat pe platforma Facebook Ads: 3.000 lei, valoare fără TVA.

Personalul propus și managementul realizării serviciilor

În anunțul de atribuire se arată: 

„Prestatorul va pune la dispoziție un specialist în publicitate social media, pentru relaţia cu autoritatea contractantă, care să aibă disponibilitatea de a participa zilnic, timp de o oră, în intervalul orar 08:00-17:00, la ședințe pentru stabilirea modificărilor din campanii. Aceasta persoana este Ivan-Nunvailer Silviu, asociat în cadrul NVLR WEB STUDIO SRL. Prestatorul va monitoriza desfăşurarea campaniei pe social media şi va prezenta rapoarte săptămânale legate de statusul campaniilor, rapoarte care vor conţine concluzii şi sugestii legate de modificările campaniilor, astfel încât să obţină rezultate mai bune la preț cât mai mic. Comunicarea cu autoritatea contractantă se va face telefonic, scris pe whatsapp şi/sau e-mail. Rezultate sau drepturi legate de acestea, inclusiv drepturi de autori și/sau orice alte drepturi de proprietate intelectuală și/sau industrială, obținute în executarea sau ca urmare a executării serviciilor ce fac obiectul Caietului de sarcini vor fi proprietatea Autorității Contractante, care le poate utiliza, publica sau transfera după cum consideră, fara nici un fel de limitare geografică sau de alta natură. Recepția serviciilor prestate se face la începutul fiecarei luni, pentru luna anterioară, pe baza unui proces verbal de receptie, în baza căruia prestatorul poate emite factura”. 

1 Trackback / Pingback

  1. Pe ce sparge Coliban banii contribuabililor! Primăria Brașov plătește firmei unui consilier județean USR peste 21.000 de lei, pentru like-uri pe Facebook – Transilvania 365

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.