Primăria Râșnov, acuzată că favorizează un operator privat care face concurență liftului pe plan înclinat. Mircea Săndulescu: „Trenulețul aduce profit de milioane, liftul doar pierderi”

Primăria Râșnov este acuzată de unul  dintre consilierii locali social-democrați, Mircea Săndulescu, că favorizează  operatorul privat care face profit de milioane de lei cu trenulețul care transportă turiștii din Valea Cetății la Cetate, în timp ce liftul pe plan înclinat, administrat de Primărie, a devenit o „gaură neagră” pentru bugetul local al orașului. Soluția găsită de Săndulescu pentru rezolvarea acestei probleme este transformarea în zonă pietonală a căii de acces, care este cuprinsă între parcarea din Valea Cetății și Cetatea Râșnov, pe unde urcă trenulețul.

„Pe această stradă, un agent economic care face curse cu turiștii, cu un trenuleț neconform, obține un profit anual care depășește un milion de lei, iar Primăriei Râșnov îi plătește doar 580 de lei, lunar. În același timp, orașul Râșnov a realizat un lift înclinat, investiție de peste 3 milioane de euro, care ar trebui să ducă turiștii la Cetatea Râșnov. Din păcate, acest obiectiv produce pierderi, iar autoritatea locală este obligată să susțină prin subvenții, de la bugetul local, funcționarea acestui obiectiv”, a declarat alesul râșnovean.

Conform sursei amintite, strada care pornește din Valea Cetății și ajunge la Cetatea Râșnov nu este disponibilă altor mașini, deoarece în parcarea cu plată este pază și sunt instalate bariere. Practic, cu voia edililor din Râșnov, un operator economic a pus monopol pe acest drum public.

Lift parțial pentru persoanele cu dizabilități

Referitor la liftul pe plan înclinat, Săndulescu a scos în evidență o ciudățenie: proiectul de investiții s-a numit „Ascensor plan înclinat acces Cetatea Râșnov”, dar accesul persoanelor cu dizabilități se face o parte cu liftul, și, surpriză, o parte pe scări.

„Cum să ajungă persoanele cu dizabilități la Cetate, dacă o parte din traseu se face cu liftul, iar restul drumului pe scări? Este posibil oare ca aproape de finalul traseului, persoanele cu handicap să se însănătoșească brusc și să poartă urca treptele? Să înțelegem că proiectul nu a fost finalizat sau este un mod ”subtil” de a trimite turiștii tot către trenuleț? Cred că principala cauză pentru care acest lift nu reușește să se susțină economic este faptul că turiștii aleg să meargă în cetate cu trenulețul turistic. Operatorul economic care gestionează acest trenuleț, SC Transilvania Train SRL, realizează din această activitate o cifră de afaceri foarte mare și un profit de milioane de lei, în condițiile în care Primăria Râșnov nu are niciun beneficiu din această activitate. Ba mai mult, societatea orașului, SC Asaltul Cetății, funcționează pe pierdere”, se întreabă consilierul local Mircea Săndulescu.

Alesul a mai spus că Primăria Râșnov a inițiat o procedură, prin care „încearcă să simuleze o procedură de licitație pentru încredințarea serviciului de transport a turiștilor spre Cetatea Râșnov. Valoarea propusă în procedura de încredințare, de 900 lei/luna, este ridicol de mica. Mai mult decât atât, caietul de sarcini pare că este făcut ca sa avantajeze un anumit ofertant, cerințele fiind practic identice cu dotarea pe care prestatorul actual o deține”.  

2 Comentarii

  1. In momentul de fata urci cu funicularul si apoi ocolesti toata cetatea ca sa ajungi la intrarea din partea de jos si mai apoi urci inapoi cam pe unde te-a lasat funicularul.
    Daca s-ar deschide intrarea din Cetate din dreptul funicularului, sunt sigur ca vor fi mult mai multi clienti.

  2. De admirat initiativa consilierului, din pacate a devenit periculos sa iti exprimi opinia impotriva acestor mafioti. Pe facebook nu prea au multi curaj sa aprecieze postarea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.