Contractul de finanțare din care făcea parte Drumul Gorița, tot mai aproape de reziliere. AFIR nu a agreat variantele Primăriei Brașov

Foto: Primaria Brasov

Proiectul european în valoare de peste 6,6 milioane de lei în care era inclus și Drumul Gorița este tot mai aproape de a fi anulat. Oficial, nu a fost anunțată rezilierea contractului de finanțare, însă șansele ca proiectul să meargă mai departe sunt, practic, nule 

Primăria Brașov a renunțat oficial la construirea Drumului Gorița, la finalul anului 2020, apoi autoritățile locale au încercat să găsească soluții alternative la artera amintită. Pentru a negocia soluțiile alternative cu Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a fost mandatat primarul Brașovului, Allen Coliban, însă acesta nu a obținut rezultate notabile. Mai exact, el a obținut o amânare a termenului de finalizare a proiectului, până în 22 decembrie 2022, însă nu a reușit să convingă agenția că variantele la „Gorița” sunt cele mai bune. 

Ba mai mult, potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea, pentru cel puțin una dintre variante AFIR a transmis o adresa în care se menționează că respectivul drum nu se încadrează în condițiile de finanțare.

„Vom căuta alte alternative, iar dacă nu se vor găsi soluții, luam  în calcul rezilierea contractului”, a explicat Toarcea. 

Dacă se va ajunge la reziliere, Primăria Brașov va trebui să restituie suma de aproximativ 134.000 lei, plătită în urma cu mai mulți ani, pentru plata documentației tehnice aferente Drumului Gorița.

Misiune imposibilă, dacă se obține finanțarea 

Și dacă, se vor găsi soluțiile alternative, Primăria Brașov tot nu ar avea cum să realizeze lucrările, care, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, ar trebui să fie gata până în luna septembrie a acestui an. Este o misiune imposibilă, având în vedere că, potrivit contractului de finanțare, trebuie construit un drum de la zero, ceea ce înseamnă că ar fi nevoie de documentații tehnice, autorizații și alte documente, iar pregătirea acestora ar dura câteva luni. Apoi, lucrările propriu zise nu se pot realiza de azi pe mâine, mai ales că sunt perioade lungi în care straturile de pietriș trebuie lăsate să se „așeze”, să treacă printr-un ciclu de îngheț-dezgheț. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.