Concluzia Gărzii de Mediu Brașov: Îngrășămintele agricole au împuțit Brașovul. Dacă este o problemă cu mirosurile, trebuie rezolvată de Primărie

După ce zilele trecute, în Brașov și mai multe localități limitrofe (Sânpetru, Hărman, Tărlungeni) au reapărut mirosurile, cetățenii au început să depună sesizări la Garda de Mediu Brașov, iar conform reprezentanților instituției, disconfortul olfactiv a fost degerat de îngrășămintele agricole ce sunt folosite pentru fertilizarea terenurilor agricole. Pe de altă parte, potrivit Gărzii de Mediu, în această perioadă este permisă fertilizarea naturală a terenurilor agricole, iar zilele trecute, comisarii Gărzii de Mediu au descoperit o grămadă de îngrășământ natural pe terenul comunei Prejmer. 

„Conform Codului de Bune Practice Agricole administrarea lor este permisă în această perioadă în ciuda disconfortului olfactiv temporar; fertilizarea organică este o practica recunoscută şi recomandată la nivelul Uniunii Europene”, au explicat reprezentanții Gărzii de Mediu Brașov. 

Pe de altă parte, conducerea Gărzii de Mediu Brașov susține în problema mirosurilor se poate implica numai în cazul în care este vorba de poluare, iar în cazul de față nu a fost demonstrat acest lucru: 

„Garda de mediu nu deține echipamente pentru determinarea nivelului de emisii atmosferice, iar pentru miros, nu există echipamente.  În ultima perioadă, comisarii din cadrul CJ Brașov (Comisariatul Județean Brașov al Gărzii Naționale de Mediu Brașov – n.red.) lucrează 24 de ore din 24 de ore, se deplasează imediat la sesizările populației, indiferent de oră și -în limitele unui efectiv restrâns ca număr- în zonele unde se semnalează mirosuri sau deșeuri al căror management este în afara legislației de mediu specifice”. 

De asemenea, Garda de Mediu Brașov a amintit că în cazul în care se consideră că mirosurile reclamate de brașoveni reprezintă o problemă, această trebuie rezolvată de autoritățile locale (adică de primării). 

Cine trebuie să preia o sesizare privind mirosurile 

Practic, au menționat reprezentanții Gărzii de Mediu Brașov au menționat că procedura pentru rezolvarea unei eventuale crize a mirosurilor este următoarea: 

  •  În cazul existenţei unor plângeri din partea publicului care reclamă existenţa unui disconfort olfactiv, autoritatea publică centrală pentru sănătate, prin structurile subordonate (direcțiile de sănătate publică), formulează răspunsurile la respectivele plângeri.
  • În situaţia în care în urma investigaţiilor autoritatea publică centrală pentru sănătate, prin structurile subordonate, constată existenţa unei legături de cauzalitate între disconfortul olfactiv şi starea de sănătate a populaţiei, notifică autoritatea competentă pentru protecţia mediului responsabilă cu emiterea actelor de reglementare în domeniul protecţiei mediului pentru reexaminarea şi actualizarea respectivelor acte.

Altfel, spus, în cazul unei reclamații privind mirosurile, prima instituție care ar trebui să se implice este Direcția de Sănătate Publică Brașov. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.