Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat la nivelul întregii țări în cursul lunii august 20022, o serie de controale în magazinele lanțului de supermarketuri Lidl pentru a verfica modul în care compania respectă legislația în vigoare în domeniu. Au fost constatate mai multe nereguli, iar ANPC a aplicat sancțiuni în valoare de peste 3 milioane de lei.
Au fost controlate 265 de magazine, iar, pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni: 347 amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei; 144 avertismente; oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 75.000 lei; oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 24 de unități; închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 magazine; închiderea unității pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru unul din magazine.
În cadrul magazinelor controlate s-au găsit produse alimentare cu data limită de consum depășită, produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte, legume și fructe cu mucegai, existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere al produselor patisere dar și alte nereguli a condițiilor de igenizare, ambalare, etichetare și păstrare a produselor
Horia Constantinescu, președintele ANPC a taxat dur această abatare a lanțului de supermarketuri, având o replică dură la adresa acestuia:
Nu știu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam și în trecut: NU SUNTEM PELICANII EUROPEI!
Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, TREBUIE RESPECTAT!
Renovați, curățați, aduceți produse de calitate, nu mai căutați variante să ne determinați să “o luăm mai ușor”!
Dacă la voi acasă este ordine și curățenie, considerați și această țară și pe cetățenii ei, ca parte din Europa!
Merităm să fim tratați onorabil! Ce părere aveți? , a afirmat, Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Pentru moment nu au fost precizate locurile în care s-au găsit nereguli, însă consumatori brașoveni trebuie să fie atenți în privința produselor pe care aceștia le achiziționează și le folosesc. Dacă observă nereguli, clienții trebuie să se adreseze în scris mai întâi operatorului economic și să aștepte un răspuns (într-un termen de timp rezonabil) din partea acestuia la adresa transmisă. Iar mai apoi, dacă este cazul, să facă o sesizare către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Braşov fie la adresa Braşov, str. Al. I. Cuza nr. 12, cod 500085 , la numarul de telefon 0268/413.951 sau prin email – reclamatii.brasov@anpc.ro
Fii primul care comentează