Ar putea lua Brașovul banii redirecționați inițial metroului din București? Județul nostru ar avea un proiect „matur”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți că Guvernul ia în discuție să renegocieze Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) cu autoritățile europene, iar unul dintre domeniile pe care se va încerca obținerea unor modificări este cel al transporturilor.  Printre altele, el a menționat că în PNRR a fost inclusă o investiție de aproximativ 300 de milioane de euro la metroul din București.

„Pe lista proiectelor eligibile a fost inclusă o investiție la magistrala M4, care nu era matură. La momentul respectiv, aproape toată lumea din minister a informat conducerea ministerului că în cazul în care se introduce această investiție, există riscul să nu fie terminată până la finalul anului 2026, termenul limită pentru implementarea proiectelor prin PNRR. Nu vom pierde banii, pentru că, în acest moment, există un plan de rezervă. Această sumă, de 300 de milioane de euro va fi transferată în zona de cale ferată”, a anunțat ministrul.

Calea ferată spre aeroport ar costa în jur de 155 milioane euro

Pe zona de cale ferată, Brașovul ar putea deveni un candidat serios pentru obținerea unei finanțări europene prin PNRR, județul nostru având deja un „proiect matur”. Este vorba de realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, o investiție pentru care au fost aprobați deja indicatorii tehnico-economici de către Guvernul României.

Proiectul prevede realizarea unei căi ferate care să lege aeroportul de la magistrala CF Braşov – Sibiu, dar şi dublarea liniei CF Bartolomeu-Ghimbav- Codlea şi electrificarea liniei Braşov-Codlea, iar conform actului normativ aprobat de executiv, valoarea investiţiei este de 739.330.000 lei cu TVA (aproximativ 155.000.000 de euro).

Traseul de cale ferată care face obiectul acestui proiect are o are lungimea totală de 21,5 km, iar durata de execuţie a investiţiei este de 24 de luni și s-ar încadra în categoria proectelor care contribuie la reducerea emisiilor de carbon prin „înverzirea” transportului. Rămâne de văzut dacă autoritățile de la nivelul județului Brașov vor observa această oportunitate, dacă vor apela la ea, dar și dacă, în final, ministrul Grindeanu a făcut altceva decât „un comentariu”. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.