Salvatorii montani din Bușteni au răbufnit: „Au fost sute de victime, doar pentru că guvernanții au ignorat aprobarea acestei legi”

Salvatorii montani de la Bușteni au reușit vineri seara să salveze un bărbat care a căzut de pe poteca Jepii Mici, într-o zonă în care mulți turiști nu au fost atât de norocoși. Mai exact, salvamontiștii au spus că un bărbat de 41 de ani din București, fără echipament, fără antrenament și fără să cunoască traseul, a început să urce pe munte cu soția și copilul, cu toate că era foarte târziu.
 
„În prima parte a traseului, bărbatul a alunecat și a căzut din potecă mai bine de 10 metri. Printr-o minune s-a oprit pe o panta foarte înclinată, deasupra unei săritori de peste 20 de metri, de unde de-a lungul anilor, nu a scapat nimeni cu viață. Soția acestuia a sunat disperata după ajutor, iar salvamontiștii din Bușteni și Prahova au pornit într-o cursă contracronometru, doar ca traficul de pe DN1 a făcut ca deplasarea acestora să fie aproape imposibilă. Salvatorii au fost nevoiți să stea în coloană, ca oricare participant la trafic”, au spus reprezentanții Salvamont Bușteni. 
 
 
„Bărbatul, care abia se ținea ar fi putut cu ușurință să-și piardă viața”
 
De ce s-a ajuns la această situație? „Pentru că autoritățile statului nu au aprobat legea care să permită folosirea semnalelor luminoase și acustice în caz de urgență de către echipajele Salvamont. Astfel bărbatul, care abia se ținea ar fi putut cu ușurință să-și piardă viața. Ca el au fost sute de victime de-a lungul anilor, a căror viață a atârnat de un fir de păr, doar pentru că guvernanții au ignorat, ani la rând, aprobarea acestei legi”, este răspunsul salvatorilor montani din Bușteni și nu numai al lor. 
De altfel nu este prima dată când salvatorii montani trag acest semnat de alarmă. De foarte mulți ani ei solicită aprobarea legii care să permită folosirea semnalelor acustice și luminoase de către echipajele de intervenție. Cererea lor vine în contextul în care drumurile naționale folosite și de turiști (cum este DN 1, în Valea Prahovei sau Transfăgărășanul) sunt sufocate, iar mașinile de intervenție pierd zeci de minute, dacă nu ore, așteptând să înainteze. 
 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.