FOTO. Proiectul noului pod de la Voila bate pasul pe loc. Nu a început nici demolarea celui vechi

Proiectul podului de peste râul Olt, de la Voila, bate, în continuare, pasul pe loc, astfel că locuitorii din Cincșor sau Cincu vor folosi, în continuare, ruta ocolitoare, pe la Dridif, iar tehnica militară pentru baza NATO de la Cincu va fi „plimbată” prin două județe. 

Pentru construirea unui nou pod peste râul Olt, pe drumul județean DJ 105, Consiliul Județean Brașov a obținut o finanțare de la bugetul de stat în anul 2017, prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Au urmat licitații și alte proceduri birocratice, iar contractul de lucrări a fost semnat abia la finalul anului 2020. Amplasamentul a fost predat constructorului în luna ianuarie a anului 2021 și, potrivit contractului, noul pod ar fi trebuit să fie gata în 28 de luni. 

Cu toate acestea, după 22 de luni de la deschiderea șantierului, lucrările sunt într-un stadiu incipient, vechiul pod fiind, încă, în picioare. 

Soluția tehnică pentru demolare, cauza principală a întârzierii lucrărilor 

Întârzierea lucrărilor nu are legătură cu constructorul, care a adus de mult timp componentele metalice necesare ce vor face parte din structura noului pod. În schimb, au fost probleme cu demolarea celui vechi și cu relocarea rețelelor. Practic, mai bine de un an, specialiștii constructorului, cei ai Consiliului Județean Brașov și cei ai Hidroelectrica (podul trece peste lacul de acumulare al hidrocentralei Dridif-Voila) nu s-au pus de acord în ceea ce privește soluția tehnică de demolare. De asemenea, au fost lungi discuții și în ceea ce privește rețelele de utilități, pe vechiul pod fiind montată o conductă de apă (ce alimentează și baza NATO de la Cincu), dar și cabluri de comunicații. 

Deocamdată, în etapa avizelor 

Într-un final, în cursul acestui an, specialiștii au căzut de acord în ceea ce privește demolarea și mutarea conductei de de apă. Astfel, vechiul pod va fi demolat prin implozie, iar conducta de apă va trece pe fundul lacului. Dar, până să înceapă efectiv demolarea, va mai trece ceva timp. La începutul lunii noiembrie a acestui an, președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, anunța că la finalul acestui an ar putea începe lucrările la podul de la Voila, după ce se vor obţine toate avizele necesare. Cel mai probabil, aceste avize nu au fost, încă, obținute, iar podul arată aproape la fel ca în luna septembrie a anului trecut, când a fost închis traficului. Singurele schimbări vizibile sunt demontarea balustradelor metalice și tăierea vegetației. 

Foto: Ovidiu Frenzel – septembrie 2021

Valoarea proiectului ce vizează demolarea vechiului pod şi construirea celui nou se ridică la 27.302.833 lei (inclusiv TVA), din care lucrările propriu-zise sunt estimate la 22.032.627 lei (inclusiv TVA), iar durata de execuţie a lucrărilor este de 28 de luni.  Noul pod ar urma să aibă o durată de viață de aproximativ 100 de ani. 

 

Noul pod, cerut de mulți ani de Ministerul Apărării Naționale 

Construirea unui nou pod peste râul Olt a fost solicită de mulți ani de Ministerul Apărării Naționale, asta pentru a putea fi transportată tehnica militară de la Gara Voila la baza militară de la Cincu.  

În prezent, pentru transportul tehnicii militare de la Voila la Cincu este folosită o rută alternativă, ce include DN 1 (până aproape de municipiul Sibiu) și mai multe drumuri județene astfel încât la Cincu să se poată ajunge la dinspre Agnita. Ruta ocolitoare folosită de locuitorii din Cincu și Cincșor nu poate fi folosită de vehiculele de mare tonaj, având în vedere că la intrarea în Cincșor este un pod ce poate fi traversat doar de vehicule cu masa totală mai mică de 12 tone. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.