S-a lansat portalul național pentru interacțiunea electronică cu instanțele de judecată și promovarea digitalizării în sistemul judiciar. Av. Ioana Henegar: „Cetățenii și profesioniștii din domeniu pot accesa serviciile juridice simplu şi eficient”

Consiliul Superior al Magistraturii a anunțat în data de 10 iulie 2023 lansarea portalului național ce permite depunerea cererilor, înscrisurilor și plata taxelor de timbru și îndeamnă cetățenii și profesioniștii din cadrul sistemului judiciar la folosirea acestuia.

Într-un comunicat de presă transmis azi, avocatul Ioana-Adriana Henegar salută lansarea acestui portal, atât din postura de politician, cât şi din cea de profesionist în domeniu.

În calitate de președinte al Organizației Femeilor Social-Democrate (OFSD) din Municipiul Brașov și de avocat, salut lansarea portalului național pentru interacțiunea electronică cu instanțele de judecată și promovarea digitalizării în sistemul judiciar.

Este o veste îmbucurătoare că cetățenii și profesioniștii din domeniul juridic beneficiază acum de posibilitatea de a interacționa electronic cu instanțele de judecată și de a accesa serviciile judiciare într-un mod simplu și eficient. Portalul oferă opțiuni precum depunerea cererilor, declararea căilor de atac și plata taxelor de timbru prin intermediul cardului bancar, facilitând astfel procesul de comunicare cu instanțele.

Digitalizarea contribuie la reducerea timpului de procesare a documentelor și la creșterea gradului de informare al cetățenilor, consolidând astfel statul de drept și încrederea în sistemul judiciar”, a declarat avocat Ioana – Adriana HENEGAR, președintele OFSD Municipiul Brașov.

Portalul este disponibil gratuit, la nivel naţional

Dezvoltat, într-o primă fază, de Curtea de Apel Galați, portalul este disponibil la nivel național, gratuit, putând fi accesat la adresa de internet https://registratura.rejust.ro.

Lansarea portalului național pentru interacțiunea electronică cu instanțele de judecată reprezintă un pas important în digitalizarea și modernizarea sistemului judiciar din România. Acest portal facilitează cetățenilor și profesioniștilor din domeniul juridic accesul la servicii judiciare esențiale prin intermediul unei platforme online ușor de utilizat.

Prin intermediul portalului, utilizatorii pot depune cereri de chemare în judecată, declara căi de atac în dosare, depune înscrisuri în dosare existente și plăti taxele judiciare de timbru folosind cardul bancar. De asemenea, portalul permite obținerea certificatelor de grefă și a copiilor legalizate ale hotărârilor judecătorești. Implementarea opțiunii de plată a taxei de timbru prin intermediul cardului bancar simplifică procesul de interacțiune cu instanțele de judecată, aducând beneficii atât cetățenilor, cât și personalului specializat din instanțe.

Prin utilizarea formularelor electronice din portal, informațiile sunt transmise grefierilor într-un mod structurat, accelerând procesul de înregistrare a cererilor și înscrisurilor în sistemele informatice proprii ale instanțelor. Aceasta contribuie la eficientizarea activității instanțelor și la reducerea timpului de procesare a documentelor.

Consiliul Superior al Magistraturii susține dezvoltarea de instrumente digitale și se angajează să pună în aplicare cele mai bune soluții tehnice pentru a satisface nevoile specifice ale judecătorilor, procurorilor și altor profesioniști din domeniul juridic, care contribuie la realizarea actului de justiție.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.