Una din patru mașini are asigurare RCA la Euroins – firmă în faliment, și riscă să-i expire. Cum vrea ASF să dea timp șoferilor să-și facă noi contracte

​25% din totalul mașinilor asigurate RCA aflate în trafic au polițe valabile emise de Euroins, fostul lider RCA intrat în faliment, care vor expira automat după 8 septembrie, astfel că șoferii în cauză trebuie să-și facă din timp altă asigurare RCA. Pentru a evita apariția unor posibile probleme, ASF propune majorarea perioadei în care contractul RCA poate intra în valabilitate de la momentul semnării acestuia, notează Hotnews.

Autoritatea de Reglementare Financiară (ASF) a lansat recent în consultare publică un proiect de modificare a normei 20/2017, prin care majorează perioada în care contractul RCA poate intra în valabilitate de la momentul încheierii acestuia.

Polițele RCA vor putea intra în vigoare la cel mult 60 de zile de la emiterea acestora

În prezent, conform reglementărilor în vigoare, „asigurătorii RCA pot încheia contracte RCA a căror valabilitate începe la cel mult 30 de zile după data emiterii acestora”.

Prin propunerea de modificare se are în vedere prelungirea cu 30 de zile a termenului prevăzut în prezent de prevederile art. 13 alin. (12), astfel încât termenul maxim pentru intrarea în vigoare a contractelor RCA să fie majorat până la 60 de zile de la încheierea contractului.

„Această măsură va permite în primul rând asiguraților posibilitatea încheierii din timp a contractelor RCA dar și asigurătorilor RCA să încheie contracte RCA într-un termen suficient de lung astfel încât să poată fi absorbită la nivel de piață o eventuală cerere ridicată de încheiere a contractelor RCA.”, se arată în motivarea propunerii de proiect ASF.

Peste 1,8 milioane de mașini aflate în trafic au asigurare RCA validă emisă de Euroins, fosul lider RCA intrat în faliment

Surse din cadrul ASF au precizat pentru HotNews.ro că măsura este luată în contextul în care toate polițele RCA în vigoare emise de Euroins vor expira automat după data de 8 septembrie 2023, astfel încât șoferii în cauză să aibă timp să-și facă noi contracte RCA și să beneficieze de cele existente până când acestea vor expira.

„La data de 19 iulie 2023 erau în vigoare peste 1,8 milioane de polițe RCA emise de Euroins, respectiv 25% din totalul celor peste 7,2 milioane de polițe RCA în vigoare, potrivit datelor raportate la ASF de către Biroul Asigurătorilor Auto (BAAR)”, au precizat pentru HotNews.ro surse din ASF.

Astfel, un șofer care are asigurare validă la Euroins ar trebui conform reglementărilor în vigoare să-și facă un nou contract la alt asigurător, începând cu data de 8 august, astfel încât să nu fie luat prin surprindere de expirarea automată a tuturor polițelor RCA ale Euroins, după data de 8 septembrie.

Pentru a da și mai mult timp șoferilor, ASF propune ca acest termen să fie majorat de la 30 de zile în prezent la 60 de zile, astfel încât clienții Euroins să-și poată cumpăra noi contracte RCA cât mai curând.

Noile contracte RCA cumpărate vor intra în vigoare abia după ce vor expira contractele RCA de la Euroins, adică după data de 8 septembrie.

Euroins e, oficial, în faliment. Până când mai sunt valabile polițele emise de companie

Tribunalul București a deschis, în data de 9 iunie, procedura de faliment în cazul Euroins, după ce Curtea de Apel București respinsese de două ori solicitarea Euroins de a suspenda aplicarea deciziei ASF.

Potrivit legislației în vigoare, polițele de asigurare emise de Euroins România mai sunt valabile 90 de zile de la acest moment, respectiv până la data de 8.09.2023 (exceptând polițele de garanții, pentru care termenul de valabilitate este de 150 de zile și se împlinește la data de 7.11.2023).

După împlinirea termenelor de mai sus, polițele emise de Euroins România încetează de drept și, prin urmare, este necesară încheierea unor polițe noi.

Ştirea completă AICI.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.