Primăria Brașov mai are o „gaură” descoperită de Curtea de Conturi: 130.000 plătiţi unor persoane decedate

Primăria municipiului Brașov mai are de recuperat o gaură la buget: 130.000 de lei care au ajuns, ca indemnizații sociale, către beneficiari decedați. Un raport al Curţii de Conturi arată că în anul 2021, Direcţia de Asistenţă Socială, una dintre structurile aflate sub coordonarea viceprimarului Flavia Boghiu, a făcut plăţi fără bază legală, în valoare 129.318 lei. În urma raportului Curţii de Conturi, s-au formulat decizii pentru recuperarea debitelor, iar până la data finaliării raportului (iunie 2022), Direcţia de Asistenţă Socială a reuşit să recupereze o mare parte din sumă.

66,36% din totalul plăților efectuate de Primăria municipiului Braşov, în anul 2021, au fost verificate de Curtea de Conturi. Suma totală a plăților efectuate de Direcția de Asistență Socială Brașov în an s-a ridicat la 67.133.419 lei, incluzând cheltuieli de personal și cheltuieli cu asistența socială.

Una dintre principalele deficiențe identificate a fost efectuarea unor plăți de indemnizație de handicap către persoane care, la data efectuării plăților, erau deja decedate.

Raportul de audit a identificat cauzele principale ale acestor abateri:

  • Direcția de Asistență Socială Brașov nu a solicitat de la Direcția Județeană Comunitară de Evidență a Persoanelor Brașov baza de date actualizată cu persoanele decedate din municipiu.
  • Nu a fost respectată procedura operațională PO 26-5, care implică verificarea listei cu persoanele decedate primită de la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (SPCLEP) Brașov, conform adresei nr. 10109/01.04.2019.

Consecințele economico-financiare ale acestor abateri sunt semnificative. Bugetul local a fost prejudiciat prin plata indemnizațiilor de handicap către persoane decedate, ceea ce reflectă o lipsă de control și verificare adecvată în gestionarea fondurilor publice, se mai arată în raport.

Potrivit aceluiaşi raport, suma de 22.860 din totalul de 129.318 nu influenţează situaţiile financiare întocmite la data de 31.12.2021.

DAS a recuperat o mare parte din sumele acordate ilegal

În urma auditului au fost întocmite decizii privind constituirea şi recuperarea debitelor, în cuantum de 129.318 lei. Direcţia de Asistenţă Socială a încasat suma de 127.858 de lei din totalul acestor abateri, până la finalul verificărilor făcute de Curtea de Conturi, restul urmând să fie încasat ulterior, după cum se arată în raport.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.