Platforma informatică a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate mai mult încurcă decât ajută: „Este învechită”, recunosc cu lejeritate șefii CNAS

Medicii s-au confruntat cu o situație fără precedent în luna februarie. Platforma informatică a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), care în mod normal ar trebui să le facă viața mai ușoară, în relație cu pacientul și cu autoritățile, mai mult a împiedicat desfășurarea activității, decât să o sprijine. Nu este neapărat o noutate, astfel de „căderi ale sistemului” fiind foarte frecvente, după cum semnalează, în mod constant medicii de familie, direct afectați de acest fapt.

Vicepreședintele CNAS, Larisa Mezinu, recunoaște însă că luna trecută, autoritatea s-a confruntat cu o situaţie fără precedent.  Platforma informatică a sistemului medical nu a mai funcţionat deloc din 7 februarie pe componentele cele mai importante şi cele mai utilizate. Mezinu afirmă că platforma este „învechită” şi nu mai face faţă volumului, fiind „ţinută pe aparate” până la înlocuire.   

„Într-adevăr, în începutul lunii februarie, platforma informatică a prezentat perioade de indisponibilitate, după care, începând cu 7 februarie, nu a mai funcţionat deloc pe componentele importante, utilizate cel mai frecvent în sistem, motiv pentru care Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a ridicat cele două reguli importante în utilizarea platformei, şi anume, nu s-a utilizat în primul rând sistemul online al platformei, s-a trecut la utilizarea offline a sistemului şi nu s-au mai raportat în termen de 3 zile serviciile acordate şi de asemenea nu s-au mai validat serviciile cu cardul de asigurări de sănătate până când platforma a fost pusă iarăşi în funcţie în parametrii optimi”, a declarat, luni seară, la Medika TV, vicepreşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Larisa Mezinu.

Potrivit acesteia, ”platforma este una învechită, este utilizată peste capacitatea ei de a funcţiona în parametrii optimi, aşa cum a fost construită”.

„Putem spune că este ţinută pe aparate ca să funcţioneze până o vom înlocui”, a mai declarat vicepreşedintele CNAS.

Platforma CNAS, blocată timp de o lună: serviciile medicale, acordate offline

Vicepreședintele CNAS, Larisa Mezinu, a declarat că, în perioada 1-28 februarie, obligația de raportare a serviciilor medicale a fost suspendată, iar furnizorii au funcționat în regim offline.

„Începând cu 12 februarie și până la finalul lunii, serviciile nu au mai fost validate prin semnătura digitală cu cardul de sănătate, chiar și pentru pacienții care dețineau unul. A fost o situație fără precedent, platforma fiind indisponibilă pe cele mai importante și utilizate componente”, a explicat Mezinu.

Potrivit acesteia, CNAS a solicitat sprijinul firmelor de mentenanță, dar și al altor entități capabile să intervină în astfel de situații, printre cei care au oferit ajutor numărându-se și premierul Marcel Ciolacu.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.