Tunel pe sub aria protejată Dealul Lempeș pentru Autostrada Brașov – Bacău? Soluția este propusă de Compania Națională de Investiții Rutiere

Traseul Autostrăzii Brașov – Bacău (A13) le dă mari bătăi de cap proiectanților. Astfel, în zona Brașov – Sânpetru – Hărman, traseul propus pentru drumul de viteză intră „în conflict” cu o arie protejată, un depozit de cenușă, cu un aerodrom, dar și cu o investiție a Consiliului Județean Brașov, anunță Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), care implementează proiectul autostrăzii.

Pentru a identifica ruta optimă, Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat că a avut mai multe discuții cu primarii comunelor brașovene Hărman, Sânpetru și Prejmer, dar și cu cei ai Consiliului Județean Brașov.

„Echipa CNIR, alături de Prestatorul care realizează Studiul de Fezabilitate și reprezentanții autorităților locale din cele trei comune, au analizat cele mai bune soluții pentru protejarea comunităților locale de pe traseul autostrăzii și au urmărit în teren posibilele constrângeri precum: halda de cenușă (a CET Brașov, n.r.), spitalul (Pavilionul de la Sânpetru al Spitalului Clinic de Psihiatrie și Neurologie Brașov, n.r.) și aerodromul din Sânpetru, dar și zona protejată din zona Dealului Lempeș. Pentru a respecta cerințele de mediu, în zona Dealului Lempeș, se analizează proiectarea unui tunel cu o lungime cuprinsă între 400 și 600 de metri”, se arată într-un comunicat transmis de companie.

Discuțiile din această perioadă vin după ce, în urmă cu mai bine de un an, traseul a fost contestat și de locuitorii comunei Hărman, care reclamau că ruta propusă la momentul respectiv „taie în două” satul Podu Oltului.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.