CNIR a anunțat noul traseu al Autostrăzii Brașov – Bacău. Consiliul Județean Brașov urmează să emită certificatul de urbanism

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat la sediul Consiliului Județean Brașov traseul actualizat al Autostrăzii A13 Brașov-Bacău. Întâlnirea a fost organizată în contextul în care, în 13 octombrie, CNIR a depus la Consiliul Judeţean Braşov documentaţia vizând eliberarea Certificatului de Urbanism, pentru care, în prealabil, este necesar avizul pozitiv al primarilor localităţilor pe teritoriul cărora a fost configurat traseul autostrăzii.

Noua variantă de traseu, propusă în urma analizelor din teren și a dezbaterilor punctuale desfășurate pe parcursul anului a fost prezentată la sediul Consiliului Județean Brașov în cadrul unei ședințe de lucru la care au participat oficiali ai CJ Brașov, Primăriei municipiului și reprezentanți ai localităților brașovene de pe traseul A13.

Traseul străbate localităţile Codlea, Hălchiu, Braşov, Bod, Sânpetru, Hărman, și Prejmer, până la limita cu judeţul Covasna, pe o lungime de 37 km. Pe traseu sunt prevăzute noduri rutiere la intersecțiile cu drumurile naţionale şi judeţene, supratraversări ale căii ferate şi un tunel în zona de protecţie a Dealului Lempeş.

Nodul de legătură cu municipiul Brașov, la intersecția cu DN 13

Kilometrul zero al autostrăzii A13 este situat la intersecţia cu autostrada A3 Bucureşti – Braşov, localizată la nord de municipiul Codlea. Traseul se menţine în forma iniţială până la intersecţia cu DN 13, unde este prevăzut un nod de legătură. În această zonă se va ţine cont de proiectul municipalităţii de lărgire la patru benzi a tronsonului de la ieșirea din Brașov, până la intersecția Bod-Hălchiu, prin corelarea celor două obiective investiţionale.

Distanță de siguranță față de unitatea de producție a Carfil SA

Pe teritoriul administrativ al Hărmanului, autostrada străbate zona de dezvoltare a localităţii, supratraversează DN 11 şi calea ferată şi continuă până la intersecţia cu DN 10 unde sunt prevăzute un nod rutier şi un drum de legătură spre Stupinii Prejmerului.

Mai departe, de la km 8, autostrada continuă pe un traseu modificat care respectă condiţionalităţile transmise de Carfil SA privind existenţa unei distanţe de siguranţă, precum şi de restricţiile din zona de protecţie a ariei protejate Dealul Lempeş, care va fi subtraversată prin intermediul unui tunel cu lungimea de 600 de metri.

Barieră forestieră între autostradă și spitalul de la Sânpetru

În zona Sânpetru este prevăzut un nod de legătură cu DJ 103. Tot la Sânpetru, autostrada va trece la o distanță minimă de 500 de metri de Pavilionului Spitalului de Psihiatrie și Boli Infecțioase. Având în vedere că în fața spitalului există o zonă împădurită care va acționa ca o barieră, considerăm că implementarea proiectului nu va conduce la creșterea nivelului de poluanți atmosferici în zona spitalului. În cadrul studiilor de mediu va fi analizată dispersia poluanților și, dacă va fi cazul, vor fi propuse măsuri pentru reducerea impactului acestora asupra spitalului.

Prejmerul a avut obiecții

În cadrul discuţiilor, oficialii din Prejmer au ridicat unele obiecţii cu privire la traseul prezentat, invocând existenţa unor investiţii în dezvoltare în zona traversată de viitoarea autostradă. Oficialii CNIR şi proiectanţii urmează să integreze planurile urbanistice zonale ale acestor obiective în proiectul actual al autostrăzii, astfel încât viitorul drum de mare viteză să răspundă pe deplin necesităţilor din comunităţile locale pe teritoriul cărora se va realiza.

La întâlnirea de la Consiliul Județean Brașov au fost au fost prezenţi Adrian Iatan, vicepreşedintele Consiliului Judeţean, George Scripcaru, primarul Braşovului, Alexandra Săliştean, arhitectul-şef al judeţului, alături de primarii Ioana Drugan – Hălchiu, Marian Arhire – Sânpetru, Onoriu Velican – Hărman, viceprimarul Sorin Tomi – Prejmer, specialişti în urbanism de la Codlea şi Bod, precum şi reprezentanţi ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.