Reconstruirea podului de peste râul Olt de pe drumul județean DJ 112, între localitățile Podu Oltului și Hărman, nu a trecut de etapa găsirii unei soluții pentru locuitorii satului de peste Olt. Proiectul prevede demolarea podului actual și construirea celui nou, pe același amplasament. Această soluție tehnică a stârnit însă nemulțumirea unor locuitori, care au precizat de la început că nu sunt de acord să facă un ocol de aproximativ 20 de kilometri.
Variantă luată în calcul: pod provizoriu de pontoane
Ultima variantă luată în calcul este realizarea unui pod de pontoane, care să permită trecerea Oltului cu autoturismele în perioada lucrărilor la noul pod.
Astfel, Consiliul Judeţean a solicitat o expertiză de specialitate în ceea ce priveşte identificarea celei mai pretabile zone a râului Olt pentru amplasarea unui pod provizoriu de pontoane pe care să circule autoturismele. Pentru a stabili detaliile amplasării acestui pod, o echipă de militari genişti de la Alba Iulia, cu sprijinul pompierilor din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Ţara Bârsei” al judeţului Braşov a efectuat în cursul zilei de luni, 8 decembrie, măsurători şi testări ale adâncimii Oltului şi ale căilor de acces din proximitatea actualului pod, în vederea stabilirii posibilităţilor de amplasare şi montare a podului de pontoane.


„Am discutat despre cât de fezabilă este soluţia tehnică a unui pod provizoriu de pontoane, care să permită circulaţia vehiculelor cu masa de până la 3,5 tone pe toată perioadă în care vom desfăşura lucrările de construcţie a noului pod. Îi asigur pe locuitorii din Hărman şi Podu Oltului că temerile, nemulţumirile şi problemele lor sunt cunoscute la nivelul Consiliului Judeţean şi facem toate demersurile pentru a le soluţiona. Între a circula pe un pod care stă să se prăbuşească sau a ocoli peste 20 de kilometri pentru a ajunge în comună, vrem să alegem soluţia optimă: demolarea podului existent, o construcţie nouă care să-l înlocuiască şi o conexiune rutieră provizorie cât mai directă şi în condiţii de maximă siguranţă pentru cetăţenii din zonă. Mulţumesc Instituţiei Prefectului Braşov şi celorlalte instituţii pentru colaborare şi implicare”, a declarat preşedintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea.
În zilele următoare, Consiliul Judeţean va primi propunerea tehnică şi devizul de cheltuieli aferente menţinerii podului de pontoane pe toată perioada în care se va realiza construcţia noului pod. Autorizaţia de construire a fost deja emisă şi conform graficului de execuţie pus la dispoziţie de firma proiectantă, lucrările ar urma să dureze 14 luni.

Construcţia noului pod a fost estimată la peste 22 de milioane de lei, fondurile fiind asigurate din bugetul Consiliului Județean Brașov.
Problema transportului în comun nu este clarificată
Podul de pontoane pentru vehiculele cu masa de până la 3,5 tone nu va rezolva problema transportului în comun asigurat de RATBV. Practic, Primăria Hărman va avea de ales între a plăti mai mulți bani către Asociația de Transport Brașov (pentru ruta ocolitoare) sau de scurta traseul până pe malul dinspre Hărman al Oltului, urmând ca locuitorii satului de pe malul celălalt să treacă pe jos pe podul de pontoane.
Soluția anterioară: pasarelă pietonală și parcare pe malul Oltului
Amintim că în urmă cu mai bine de o lună, administrația județeană brașoveană a propus amenajarea unui parcări pe malul dinspre satul Hărman al Oltului, dar și realizarea unei pasarele pietonale peste cursul de apă. La momentul respectiv, planul Consiliului Județean Brașov era ca oamenii din Podu Oltului să lase mașinile în parcare și să treacă Oltul pe pasarelă. De asemenea, tot în parcarea respectivă urma a fi amenajat și un terminal provizoriu pentru autobuzele RATBV. Soluția pare a fi fost abandonată, din moment ce acum se discută de amenajarea unui pod de pontoane.
Locuitorii din comunele Voila și Comăna, mai ghinioniști
Dacă în cazul proiectului din comuna Hărman se analizează și se resping tot felul de scenarii, în cazul altor două comune unde au fost reconstruite podurile de peste râul Olt, respectiv Comăna și Voila situația a fost diferită. În cele două comune nu s-au construit punți sau poduri de pontoane, iar pentru a ajunge în reședințele de comună, locutorii au făcut ocoluri de mulți kilometri, pe parcursul perioadelor de șantier ale podurilor.
Fii la curent cu cele mai importante știri din Brașov, direct pe telefonul tău. Descarcă aplicația BrasovMetropolitan pentru iphone-ul tău!


Fii primul care comentează