Joi, 11 iulie, a fost semnat raportul procedurii pentru achiziția a 32 de autobuze electrice, cu lungime de 12 metri, a 9 stații de încărcare rapidă pentru autobuze și a 32 de stații de încărcare lentă pentru autobuzele electrice. Câștigătorul licitației, în urma finalizării și a analizei ofertelor financiare a fost declarată compania SOR Libchavy SRO, care produce autobuzele electrice, troleibuze și autobuze Diesel sub marcă proprie. Celălalt participant la licitație, S.C. New Kopel Car Import SRL, a avut o ofertă financiară care a depășit suma estimată.
Contractul cu firma din Cehia va fi semnat în 10 zile, iar în maxim 9 luni în municipiul Braşov vor circula primele autobuze electrice, spune primarul George Scripcaru. termenul de livrare pentru întregul lor de autobuze este de 18 luni de la semnarea contractului.
,,După cum am mai spus, din punctul meu de vedere, transportul în comun este cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluțiile pentru creșterea calității aerului în orașul nostru. Aceste 32 de autobuze electrice sunt doar o etapă în ceea ce înseamnă obiectivul nostru pe următorii patru ani, de a avea un sistem de transport eficient, ecologic, dedicat călătorilor“, a declarat George Scripcau.
Oferta companiei SOR Libchavy SRO pentru cele 32 de autobuze, 9 stații cu încărcare rapidă și 32 de stații de încărcare lentă pentru autobuze electrice este de 75.550.720,00 lei fără TVA.
Date tehnice ale autobuzelor:
– lungime – 12 metri;
– tip solo (nearticulate);
– cu planșeu jos (podea coborâtă);
– facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
– durata de utilizare fără reparație generală de minim 8 ani;
– durata de utilizare a bateriilor electrice de minim 5 ani;
– autonomie de minim 200 km;
– bateriile electrice vor permite o încărcare rapidă (2-10 minute) și o încărcare lentă (maxim 6 ore);
Autobuzele electrice vor circula pe liniile 9, 15, 22, 23B, 29, 32, 34, 36, 53.
Aceste autobuze electrice ar putea fi completate de altele, tot pe baterii, dar articulate, întrucât la licitaţiile organizate până acum nu s-a prezentat niciun ofertant.
„Având în vedere că la licitația pentru achiziția autobuzelor electric-hibrid, nu am avut nici un ofertant, vrem să lansăm o nouă licitație pentru achiziția de autobuze articulate, integral electrice, cu lungimea de 18 metri. În acest sens am solicitat acordul Agenției Fondului de Mediu pentru a înlocui în viitoarea procedură de achiziție autobuzele hibrid cu autobuze electrice,“ a declarat primarul George Scripcaru.
Proiectul, care presupune achiziția a 52 de autobuze ecologice și a stațiilor de încărcare aferente, se derulează cu o finanțare nerambursabilă de la Agenția Fondului de Mediu, în valoare de 109.600.000 de lei, contribuția Municipalității fiind de 27.550.000 lei, din bugetul local.
Pe lângă această achiziție, Municipalitatea a mai depus un proiect pentru obținerea unei finanțări nerambursabile de la UE, prin POR, aflat în faza de evaluare, pentru achiziția a 25 de troleibuze articulate de 18 m și 10 autobuze hibrid. La acestea se adaugă și proiectele cu finanțare nerambursabilă de la UE, derulate în parteneriat cu MDRAP, pentru achiziția a 26 de troleibuze articulate, unde Municipalitatea a semnat deja contractul de achiziție a 12 autobuze electrice de 18 metri, procedura aflată în faza de evaluare a ofertelor și a 8 autobuze electrice de 12 m, achiziție pentru care a fost lansată licitația, cu termenul de depunerte a ofertelor 21 august.
„Dacă ținem cont și de celelalte investiții în sistemul de transport cum ar fi benzi dedicate, construire Park&Ride, construire terminal Gară, cu siguranță ne vom atinge obiectivul asumat, iar în 2023, vom avea un oraș care va dispune de cel mai performant și ecologic sistem de transport în comun. Brașovul are nevoie de un transport în comun modern, care să ofere condiții pentru călători foarte bune, iar mijloacele de transport să fie cât mai puțin poluante”, a mai spus primarul.
Fii primul care comentează