Suspendate în 15 noiembrie 2013, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, lucrările la pista de decolare aterizare a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav ar putea fi reluate la sfarsitul lunii martie. În momentul de faţă, infrastructura pistei este realizată în proporţie de 100%, iar stratul final de beton este turnat în proporţie de 50%. Valoarea lucrărilor se ridică la 17,05 milioane de lei. , a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu.
Tot în 2014, după mai bine de un an de contestaţii şi procese, firma care a câştigat licitaţia pentru îndiguirea Besălcinului, curs de apă care traversează terenul viitorului Aeroport Internaţional Braşov-Ghimbav, va putea începe, în sfârşit lucrările.
„Mai este de rezolvat problema exproprierii unor terenuri pe care va fi deviat cursul de apă, dar cred că procedurile vor fi finalizate repede, pentru că este vorba de trei sau patru proprietari”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu.
Lucrările de regularizare a Besălcinului fac parte din proiectul „Lucrări hidrotehnice de apărare împotriva inundaţiilor pe râul Bârsa în zona localităţii Ghimbav”, finanţat de Ministerul Mediului. Valoarea totală a proiectului este de 4,23 de milioane de euro. Licitaţia pentru desemnarea constructorului a fost lansată în 2011, iar în 16 iulie 2012 a fost comunicat rezultatul. Ofertantul clasat pe locul al II-lea s-a considerat nedreptăţit, motiv pentru care a contestat în mai multe rânduri rezultatul procedurii la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi la Curtea de Apel Piteşti.
O nouă autorizaţie pentru terminal
Mihai Pascu a precizat că în perioada următoare vor fi demarcate procedurile de achiziţie a constructorului penrtru celelalte suprafeţe de mişcare, respectiv drumuri de legătură, parcări şi instalaţie de balizaj. În ceea ce priveşte terminalul pentru pasageri, el a spus că pentru această clădire va fi elaborat un proiect tehnic detaliat şi va fi depus dosarul pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie. „Imobilul în care vor foncţiona terminalul şi turnul de control va fi asemănător celui din Sibiu, fiind proiectat astfe încât să poată fi extins în viitor”, a explicat preşedintele CJ.
Ar mai fi nevoie de aproape 25 de milioane de euro
Proiectul Aeroportului Internaţional Braşov Ghimbav este realizat în trei etape, în momentul de faţă fiind parcursă prima etapă, ce a presupus exproprierea terenurilor necesare construirii pistei de decolare-aterizare, pentru care s-a achitat suma totală de 1,62 milioane de euro.
Etapa a II-a presupune realizarea pistei de decolare-aterizare, a unor structuri rutiere a sistemului de drenaj şi a zonei de siguranţă.
Pentru realizarea tuturor lucrărilor incluse în etapa a III-a, administraţia judeţeană estimează că este nevoie de 24,33 milioane de euro:
· expropriere terenuri – 4,11 milioane de euro;
· realizarea instalaţiilor de balizaj, canalizarea pluvială, zona de degrivare, calea de rulare alfa, zona de degivrare, platforma de parcare – operare aeronave :
· turnul de control: 824.530 euro;
· terminal pasageri: 19,84 milioane euro;
· remiză pompieri şi hangar utilaje: 823.710 euro;
· uzină electrică plus post de transformare: 1,26 milioane de euro;
· drum tehnologic peripetral: 891.510 euro.
Costul total al aeroportului este estimat la 81,30 milioane de euro.
Fii primul care comentează