13 bunici și 3 familii au primit „subvenția pentru creșă” de la Primăria Brașov. Ce trebuie să conțină dosarul pentru obținerea celor 525 lei pe lună

Direcția de Asistență Socială din Primăria Brașov a înregistrat 28 de solicitări pentru acordarea ajutorului financiar familiilor pentru plata serviciilor educaționale prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară privată și a indemnizației destinată pentru creșterea nepotului/nepoților, au anunțat reprezentanții municipalității brașovene. 

Conform sursei amintite, dintre cele 28 de solicitări, 22  vizează ajutorul acordat bunicilor, însă au fost aprobate  13. Pentru  sprijinul acordat părinților care și-au dat copiii la creșe private au fost depuse 6 solicitări, dintre care 3 îndeplineau condițiile legale.

Sprijinul financiar este în cuantum de 525 de lei, atât pentru părinții care își duc copiii într-o creșă privată, cât și pentru cei ai căror copii stau cu bunicii. Acordarea ajutorului financiar se efectuează numai pentru copilul care nu este înscris la creşă în sistem public. Pot beneficia de ajutorul financiar pentru plata creșei private:

  • părinții/părintele la care copilul locuieşte în mod statornic;
  • persoana care are calitatea de reprezentant legal al copilului şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia;
  • persoana desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absenţei părinţilor.

Ce condiții trebuie să îndeplinească solicitanții: 

  • beneficiarii să aibă domiciliul stabil în Municipiul Brașov;
  • copilul aflat în întreținere, pentru care se solicită ajutorul financiar, să fie înscris la o creșă cu sediul în municipiul Brașov, în sistem privat;
  • părinții/persoanele care se ocupă de îngrijirea copiilor să nu aibă datorii față de bugetul local;
  • părinții/persoanele care se ocupă de îngrijirea copiilor să fie angajați cu contract individual de muncă ori în baza unui raport de serviciu, să desfășoare activităţi independente, să obţină venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori să exercite o funcţie de demnitate publică sau asimilată.

Ce trebuie să conțină dosarul pentru pentru creșa privată: 

  • cerere tipizată;
  • informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal – părinte;
  • actul de identitate al solicitantului (copie și original pentru verificarea conformității);
  • actul de identitate al celuilalt părinte în cazul părinților căsătoriți, necăsătoriți, în situația în care aceștia conviețuiesc împreună (copie și original pentru verificarea conformității);
  • hotărâre de divorț, dacă este cazul, care să ateste domiciliul statornic al copilului pentru care se solicită ajutorul financiar, precum și modul în care se exercită autoritatea părintească (în copie legalizată);
  • certificatul de naștere a copilului (copie și original pentru verificarea conformității);
  • adeverință emisă de către o unitate de educație timpurie antepreșcolară cu sediul în Municipiul Brașov, care să ateste faptul că minorul aflat în întreținere, pentru care se solicită ajutorul financiar, este înscris și beneficiază de serviciile acelei unități (original);
  • contract de muncă/raport de serviciu sau orice alt document care atestă faptul că părinții/ persoanele prevăzute la alin. (1) lit.a  (în cazul părinților divorțați), b și c, după caz,  desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată (copie și original pentru verificarea conformității);
  • extras de cont din care să rezulte datele de identificare privind contul bancar aparținând beneficiarului (părinte/reprezentant legal/persoana desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului);
  • document justificativ care să ateste că unitatea de educație timpurie antepreșcolară, are sediul în Municipiul Brașov și este organizată și funcționează potrivit legislației în vigoare.

Ce trebuie să conțină dosarul pentru indemnizația bunicilor: 

  •  cerere tipizată; informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal – bunic/ă;
  • Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal – părinte;
  • actul de identitate al bunicului, solicitant al indemnizației (copie și original pentru verificarea conformității);
  • actele de identitate ale părinților/părintelui la care domiciliază copilul în mod statornic ( în cazul părinților divorțați) (copii și original pentru verificarea conformității);
  • hotărâre de divorț, în cazul părinților divorțați, care să ateste domiciliul statornic al copilului pentru care se solicită ajutorul, precum și modul în care se exercită autoritatea părintească ( în copie legalizată); certificatul de naștere a copilului a copilului (copie și original pentru verificarea conformității);
  • acte de stare civilă din care să reiasă gradul de rudenie dintre bunici și nepoți (copie și original pentru verificarea conformității);
  • adeverință de la medicul de familie din care să reiasă faptul că bunicul este apt pentru creșterea și îngrijirea nepotului/nepoților (original);
  • contract de muncă/raport de serviciu sau orice alt document care atestă faptul că părinții/ părintele la care domiciliază copilul în mod statornic, după caz, desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată (copie și original pentru verificarea conformității);
  • declarație pe proprie răspundere din partea bunicului/bunicei din care rezultă că se ocupă de creșterea și îngrijirea nepotului/nepoatei pentru care solicită indemnizația; declarație pe proprie răspundere din partea părinților/părintelui care exercită singur autoritatea părintească, dacă este cazul, din care să rezulte acordul acestora/acestuia pentru creșterea și îngrijirea de către solicitantul indemnizației (bunic/ă) a copilului pentru care se solicită îndemnizația;
  • extras de cont din care să rezulte datele de identificare privind contul bancar aparținând beneficiarului (bunic/a).

Unde se depun cererile

Cererile, însoțite de actele menționate, se depun la Direcția de Asistență Socială Brașov (DAS) din Brașov, Strada Panselelor, nr. 23, sau pe e-mail dasbv@dasbv.ro.
Cererile care nu sunt însoţite de documentele obligatorii prevăzute mai sus, nu sunt luate în considerare.
Acordarea dreptului se stabilește începând cu luna următoare depunerii cererii.
Pentru mai multe informații ne puteți contacta la numărul de telefon: 0368-469995/ interior  4 sau 0746217986.

Informații și formulare necesare: http://www.dasbv.ro/ajutor-financiar-educatie-anteprescolara/

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.