O singură trecere la nivel cu calea ferată, modernizată în Brașov cu bani europeni. Decizia a fost aprobată de Guvern

Guvernul României a aprobat în ședința din 3 august indicatorii tehnico-economici pentru proiectul „Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată – Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov”, printr-un proiect cu finanțare europeană. Conform actului normativ, pe raza regionalei Brașov (care include căi ferate din județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu) vor fi modernizare 20 de astfel de treceri, iar investiția este estimată la 137.369.000 lei, cu tot cu TVA, iar termenul de finalizare a lucrărilor este de 6 luni.

La aceste treceri vor fi montate dale elastice sau dale de beton noi, vor fi montate bariere, instalații de supraveghere video și de iluminare.

Dintre cele 20 de treceri, una singură este în județul Brașov, cea de la Voila, unde se intersectează calea ferată Brșaov – Sibiu cu DJ 105 (Voila – Cincu) limită cu județul Sibiu).

Cele 20 de treceri ce vor intra în reabilitare reprezintă doar mică parte din cele existente în județele deservite de regională.

Care este starea trecerilor la nivel cu calea ferată

Pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Brașov, conform informaţiilor primite până la această dată sunt 694 treceri la nivel, echipate în cele patru configuraţii, respectiv cu bariere automate (BAT), cu sisteme de semnalizare a apropierii trenului (SAT), cu bariere mecanice (BM) sau cu indicatoare rutiere (IR), care sunt parte integrantă a infrastructurii feroviare, gestionată de C.N.C.F. “C.F.R.”- S.A prin Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov. În cadrul acestui proiect au fost propuse spre modernizare 20 (douăzeci) de treceri la nivel.
În prezent, trecerile la nivel aflate pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Brașov se află într-o stare de degradare accentuată, prezentând:

  • dale degradate;
  • traverse în dreptul trecerii lăsate și deburate;
  • șina uzată;
  • material de prindere uzat sau lipsă.
    Carosabilul în zona trecerii la nivel este alcătuit din dale din beton armat care
    prezintă denivelări în profil transversal și longitudinal. Acestea reazemă pe
    traverse din beton necorespunzătoare, cu material de prindere uzat. De asemenea,
    în zona trecerii la nivel, prismul de piatră spartă este colmatat

1 Comentariu

  1. Este o veste îmbucurătoare pentru locuitorii din Brașov! Modernizarea unei singure treceri la nivel cu calea ferată, prin finanțare europeană, poate reprezenta un pas important spre siguranța și eficiența transportului în zonă. Aprobarea deciziei de către Guvern deschide perspective promițătoare pentru îmbunătățirea infrastructurii locale și pentru viitorul mobilității în acest oraș. Bravo pentru inițiativă și sperăm să vedem mai multe astfel de proiecte pentru binele comunității!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.