După ce compania Dan Air a părăsit Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, mutându-și baza operațională la Bacău, unde autoritățile județene au anunțat că încep acordarea ajutoarelor de minimis pentru unii operatori aerieni, Consiliul Județean Brașov vine și anunța că pregătește un viitor sprijin similar pe care l-ar putea acorda companiilor din acest domeniu.
Consiliul Judeţean Braşov urmează să definitiveze procedura după care poate fi acordată schema de ajutor de minimis pentru susţinerea activităţii operatorilor aerieni pe Aeroportul Braşov, iar în acest sens este nevoie de acceptul Comisiei Europene. Acordarea acestui ajutor care are drept scop stimularea companiilor aeriene în vederea creşterii traficului de pasageri şi a numărului de destinaţii operate, aşa cum se întâmplă în cazul altor consilii judeţene din ţară care deţin aeroporturi, se va realiza şi la Braşov, imediat ce vor fi parcurse toate etapele prevăzute de lege, a anunțat instituția, într-un comunicat de presă.
În același comunicat de presă transmis azi, președintele CJ, Șerban Toborică, vine și subliniază că „operaţionalizarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav (AIBG) reprezintă cel mai important obiectiv investiţional asumat, finanţat şi implementat de Consiliul Judeţean Braşov” și amintește că, din punct de vedere al datei de operaționalizare a aeroportului, instituția și-a ținut promisiunea.
Mai mult, după ce Dan Air a transmis că programul prea scurt al aeroportului – de numai 12 ore în prezent și extins la 16 ore abia din ianuarie 2024 – este unul dintre principalele motive ale relocării activității la Bacău, președintele Șerban Todorică a ținut să precizeze că, de fapt, fiecare companie aeriană alege singură modul în care își manageriază activitatea.
„Sprijinim activitatea Aeroportului cu tot ceea ce depinde de noi, dar în limitele impuse de lege. Ne dorim cu toţii o activitate aeroportuară cât mai bună şi mai dezvoltată, însă trebuie să ţinem cont că operatorii aerieni sunt firme private care se supun legilor pieţei şi rentabilităţii economice. Deciziile privind restrângerea sau dezvoltarea operaţiunilor aeriene le aparţin acestora în totalitate şi sunt luate în urma propriilor calcule economico-financiare. Nu depinde de noi ca un operator privat să intre sau să iasă din piaţă. Noi, ca autoritate publică judeţeană, vom susţine orice activitate care vine în sprijinul consolidării poziţiei Aeroportului Braşov între cele mai importante facilităţi de transport aerian din ţara noastră”, a declarat preşedintele CJ Braşov, Şerban Todorică-Constantin.
1 Trackback / Pingback