Brașovul are, de câteva zile, trei sirene electronice care, pe lângă faptul că vor suna în cazul unei catastrofe, pot fi folosite și pentru transmiterea mesajelor.
Mai exact, șeful Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) Brașov, Emil Pușcașu, în oraș, săptămâna trecută au fost instalate trei sirene electronice, una pe Casa Sfatului (unde a fost înlocuită cea veche), una pe Hotelul Capitol, iar a treia pe strada Soarelui nr. 2. Pentru cumpărarea celor trei echipamente, de la bugetul local, a fost achitată suma de 60.000 de lei, cu tot cu TVA. Noile sirene au o putere de 600 W și sunt legate la o radio linie radio închiriată dedicată, la una telefonică şi, în curând la rețeaua GSM şi internet.
Potrivit reprezentantului SVSU Brașov, în ultima perioadă s-a mai cheltuit suma de 30.000 lei pentru modernizarea a 5 sirene electrice de 5,5 KW, care nu sunt „vorbitoare”, dar au fost dotate cu panouri de comandă, astfel că sunt cuplate la cele 4 medii de comunicaţii, până acum ele fiind legate doar la o linie telefonică. De asemenea, ele sunt dotate cu sisteme de monitorizare, astfel că defecţiunile pot fi identificate în timp real şi remediate în cel mai scurt timp.
Pe lângă cele 5 sirene electrice modernizate, în perioada următoare se vor mai efectua lucrări de întreţinere la celelalte 27 de dispozitive de acest tip, valoarea contractului semnat cu firma care se va ocupa de ele find de 18.560 lei, fără TVA. Aceeaşi firmă va încasa şi 8.400 de lei, fără TVA, pentru reparația și întreținerea altor 21 de sirene electronice.
Tot anul acesta ar urma să se realizeze şi un studiu de audibilitate în intravilanul oraşului, pentru care va fi nevoie de 50.000 de lei, fără TVA. „Pentru acest studiu avem 20.000 de lei şi sperăm ca suma să fie completată de la bugetul local”, a afirmat Puşcaşu.
În Braşov sunt 56 de sirene, iar în luna aprilie, când a fost un exerciţiu de alarmare a populaţiei, unele dintre ele nu au funcţionat, iar altele au sunat „în şoaptă”.
Fii primul care comentează