5 operatori economici își dispută contractul de reabilitare a tronsonului feroviar Brașov – Sighișoara, pe secțiunile Brașov – Apața și Cața – Sighișoara.
Cele cinci oferte înregistrate până la termeul limită de 23 august vin din partea IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.; Impreza Pizzaroti& C SpA Italia S.p.A., S.C. Alstom Transport S.A, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A și STRABAG A.G.
Lucrările de pe tronsonul feroviar Brașov – Sighișoara fac parte din proiectul de Reabilitare a liniei cf Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h.
Valoarea lucrărilor licitate este estimată la 3.190.570.000 lei fără TVA (cca 700 mil.euro), finanțarea fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 85%. Cofinanţarea în proporţie de 15% vine de la bugetul de stat.
De la momentul semnării contractului și a emiterii ordinulu ide lucrări, durata de executie este de 48 de luni, la care se adaugă 60 de luni perioada de notificare a defecţiunilor.
Cele două tronsoane de cale ferată, una integral în județul Brașov (Apața – Brașov), iar cealaltă între județele Brașov și Sighișoara, au împreună 86 de km. Lucrările licitate urmăresc o creștere a vitezei de circulație a trenurilor, până la 160 de km/h în condiții de siguranță, facilitarea accesului pentru persoanele cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului și îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.
“În cadrul contractului de execuţie lucrări vor fi executate o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente linii C.F, consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, arhitectură, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului. Pe acest traseu se afla 11 puncte de secţionare, toate centralizate electrodinamic (CED) – 4 staţii de cale ferată, 15 halte, 2 noduri de cale ferată principale şi un tunel dublu de 660 m lungime”, anunță CFR.
1 Trackback / Pingback