Realitate augmentată: Centrul istoric de acum câteva sute de ani, în selfie-urile de pe telefonul mobil

Tinerii pasionaţi de tehnologie, şi nu numai, vor avea posibilitatea de a face cunoştinţă cu istoria locală, prin intermediul smartphone-ului.
Agenţia Metropolitană Braşov va dezvolta o aplicaţie pentru telefonul mobil, pentru punerea în valoare a patrominiului material, care va permite promovarea a şase obiective din oraş şi a istoriei lor.  Prin proiectul „Kronstadt – Realitatea virtuală“ vor fi promovare Piaţa Sfatului, zona Modarom, Poarta Şchei, Livada poştei, Clădirea Rectoratului şi zona din proximitatea hotelului Aro din Centrul Istoric.
 
Cu ajutorul aplicaţiei, folosind un dispozitiv cu cameră (telefon, tabletă, cameră digitală) se poate modifica în timp real ceea ce este filmat. Aplicaţia inteligentă va rula algoritmi care să identifice zone cu clădiri reprezentative din municipiul Braşov – zona istorică, şi va afişa pe ecranul dispozitivului o imagine pe care se vor adăuga clădiri din alta perioadă istorică, realizâd astfel o îmbinare a lumii reale cu cea virtuală. 
 
În acelaşi proiect, pe parcursul a două zile, timp de aproximativ trei ore, sub îndrumarea consultantului istoric şi al unui reprezentant IT, 60 de tineri cu vîrste între 14 şi 35 de ani din Braşov vor afla informaţii istorice despre zonele alese şi informaţii despre modul cum funcţionează aplicaţia.
 
Proiectul este o premieră pentru Braşov, în acest format de promovare a unor zone istorice, prin realitate augmentată. Muzeul „Casa Mureţenilor“, parteneri al AMB în a acest proiect, a mai folosit o aplicaţie similară, dar in-door.
 
„Anul trecut am creat o aplicaţie pentru expoziţia de bază de la Muzeul «Casa Mureşenilor». Copiii şi adulţii care au vizitat muzeul s-au arătat foarte entuziasmaţi, mai ales că am folosit două înregistrări cu Junii –  una cu coborârea Junilor şi una cu Hora, şi cu un zeppelin deasupra Braşovului“, a spus Ovidiu Savu, muzeograf la „Casa Mureşenilor“.
 
Proiectul AMB este sprijinit financiar de Administraţia Fondului Naţional de mediu (AFCN), care suportă 44.300 de lei, din bugetul total de 57.742 de lei.  
Aplicația va fi disponibilă în limba română și limba engleză. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.