Documentația de construire a terminalului de transport de la Gara Brașov s-a „scumpit“ cu 50%

După două licitații eșuate pentru contractual de întocmire a documentației și a studiului de fezabilitate aferent construirii unui terminal de transport la Gară, Primăria Brașov reia procedura de achiziție. Pentru a se asigura că acest contract devine atractiv, primăria a majorat valoarea estimativă cu nu mai puțin de 50%, de la 89.480 de lei fără TVA, la 134.219 lei fără TVA.

Primele două proceduri de ahiziție a serviciilor de întocmire a documentațiilor tehnice și studiului de fezabilitatate s-au încheiat pe 20 iunie, repectiv 30 iulie, fără nicio ofertă înscrisă.  

În aceste condiții s-a lansat o nouă licitație, după ce și prețul contractului a fost majorat semnificativ.  Dacă această nouă procedură va fi finalizată, iar contractul va fi adjudecat, cîștigătorul va avea la dispoziție 45 de zile să întocmească studiul de fezabilitate și documentațiile solicitate.

Potrivit temei de proiectare, amenajarea terminalului de la gara CFR este necesară pentru a creste atractivitatea transportului public de călători. Investiția ar urma să fie corelată însă și cu alte proiecte pe care Municipalitatea le are în plan, printre care dezvoltarea unei rețele de tip „park and ride“ în oraș. În prezent, la gară este capăt pentru 12 linii de transport în comun, iar actuala infrastructură este depășită, după cum se arată în caietul de sarcini.

Noul terminal ar urma să se amenajeze pe amplasamentul unde acum se află parcarea pentru autoturisme și zona de așteptare taxi. Proiectul presupune amenajarea a nouă peroane acoperite pentru călători, dintre care opt pentru autobuze și unul pentru troleibuze. De asemenea, se vor proiecta platforme de îmbarcare și debarcare a călătorilor, săli de așteptare și spații verzi. Consultantul care va obține acest contract trebuie să ia în considerare și amenajări pentru persoanele cu dizabilități, parcare pentru biciclete și zona pentru taxiuri.

Totodată, în elaborarea documentației ce face obiectul licitatiei amintite, firma trebuie să realizeze un studiu de trafic, care va sta la baza soluțiilor de optimizare a fluxurilor auto și pietonale. În ceea ce privește analiza cost beneficiu, consultantul va trebui să realizeze o previziune pe 30 de ani, corelat cu perioada studiului de trafic. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.