Planul pentru zona gării: terminal RATBV în locul parcării și a stației taxi

Primăria Braşov a lansat cea de-a doua licitaţie pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate şi a altor documentații aferente realizării terminatului de transport public de călători de la Gara CFR Braşov.  
Această nouă procedură, au declarat reprezentanţii municipalităţii braşovene, vine în contextul în care la prima licitaţie, care a avut ca termen de depunere a ofertelor data de 20 iulie, nu s-a prezentat nici o firmă 
Conform anunţului licitaţiei, valoarea contractului este estimată la 89.480 lei fără TVA, iar data până la care se pot depune ofertele este 30 iulie 2018. Consultantul care va obţine acest contract va avea la dispoziţie 45 de zile pentru a pregăti studiul de fezabilitate şi devizul general, studiul geotehnic al terenului, studiul topografic cu ridicarea topografica vizata de OCPI, analiza cost-beneficiu, precum şi  avizele sau studiile impuse prin certificatul de urbanism. 
Potrivit temei de proiectare, construirea terminalului de la gară este necesară pentru a creşte atractivitatea transportului public de călători, dar se corelează şi cu alte investiţii incluse în Planul de Mobilitate Urbană, printre care dezvoltarea unei reţele de tip park and ride. 
În prezent, la Gară este capăt pentru 12 linii de transport în comun ale RATBV, iar actuala infrastructură este depăşită, fiind amenajată în perioada în care „poarta de intrare în oraș” era legată de restul orașului prin câteva linii.  
Noul terminat ar urma să se amenajeze unde este parcarea pentru autoturisme şi zona de aşteptare taxi. Proiectul presupune amenajarea a 9 peroane acoperite pentru călători, dintre care 8 pentru autobuze şi unul pentru troleibuze. De asemenea, se vor proiecta platforme de îmbarcare şi debarcare a călătorilor, săli de aşteptare şi spaţii verzi. Totodată, vor exista și amenajări pentru persoanele cu dizabilităţi, parcare pentru biciclete, zonă pentru taxiuri. 
În elaborarea documentaţiei ce face obiectul licitaţiei amintite trebuie consultantul va trebui să realizeze și un  studiu de trafic, care să stea la baza soluţiilor de optimizare a fluxurilor auto şi pietonale din zonă. 
În ceea ce priveşte analiza cost-beneficiu, consultantul va trebui să facă o previziune pe 30 de ani, corelat cu perioada studiului de trafic. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.