Pasajul vechi de la Fartec, dat pe mâna firmelor care au construit pasajul Independenței și podul peste Timișul Sec

După ce a stat mai bine de un an și jumătate în conservare, șantierul de pe vechiul pasaj Fartec reintră în lucru de săptămâna viitoare. Câștigătorii contractului de 9,123 milioane lei fără TVA sunt aceleași două firme care au lucrat și la partea nouă a pasajului, finalizată în 2014. Este vorba despre constructorul RECON SA Brașov și proiectantul PRINFO SRL, care au anunțat că de marți redeschid șantierul, după mai bine de un an de conservare.

Cele două firme nu sunt străine Primăriei Brașov

În aceeași formulă, Recon și Prinfo au lucrat și la partea nouă a pasajului Fartec, construită de la zero și dată în funcțiune în 2014, la construirea pasajului Independenței, dat în funcțiune în 2012 și la refacerea podului de peste Timiș (la capătul străzii Zizinului), în 2016.

De asemenea, Recon  este firma care repară o parte din străzile și trotuarele din Brașov și întreține fântânile arteziene și reface terenul în urma unor rețeliști. 

SC Prinfo SRL este firma care a câștigat de curând contractul de elaborare a documentației tehnice pentru pasajul hobanat ce va lega zona Gării Brașov de cartierul Tractorul.

Cele două firme, în asociere și-au asumat obligația, prin contract, să finalizeze partea veche a pasajului Fartec, în 14 luni. Maxim 2 luni sunt atribuite serviciilor de proiectare

Proiectul a rămas fără constructorii Sopmet București și Consal Brașov, care au câștigat inițial contractul. După ce au pornit reparațiile capitale în 2015, în baza unui contract de 5,977 milioane lei fără TVA  (8,286 milioane lei cu TVA), cele două firme au oprit lucrările la începtul lui 2016. La sfârșitul anului trecut, Sopmet, în calitate de lider de asociere, a cerut rezilierea de comun acord, după ce expertizele au arătat că este nevoie de intervenții în plus față de proiectul asumat, condiții în care nu mai are capacitatea tehnică de execuție. Până la momentul întreruperii lucrărilor, fuseseră executate aproximativ 40% din reparațiile capitale prevăzute în proiectul inițial, iar din suma totală contractată fusese plătită 2,2 milioane lei.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.