15.000 de scări ar trebui dezinfectate de Primăria Brașov. Ar fi nevoie de 50 sau 60 de zile, spun edilii

După ce în urmă cu o săptămână, Comitetul Local pentru Situații de Urgență Brașov a luat decizia ca toate asociațiile de proprietari să facă această dezinfecție, odată cu adoptarea Ordonanței militare nr. 4, această activitate a fost preluată de municipalitatea brașoveană. 

Totuși, pentru edili  nu va fi chiar simplu să pună în aplicare prevederile ordonanței, având în vedere că Brașovul este un oraș mare, iar  timpul fizic pentru realizarea dezinfecțiilor este extrem de scurt.

Mai exact, reprezentanții municipalității brașovene au precizat că în Brașov sunt aproximativ 15.000 de scări de bloc, iar  în urma unei analize făcute împreună cu operatorul care asigură serviciile de dezinfecție, timpul necesar pentru a face această dezinfecție în fiecare scară de bloc, cel puțin o dată, este de 50-60 de zile, cu 5 echipe, în condițiile în care cea mai mare parte a activității s-ar concentra pe aceste dezinfecții. 

Aceste intervenții trebuie să se facă în contextul în care municipalitatea trebuie să asigure, în continuare, dezinfecția mijloacelor de transport în comun, a terminalelor RATBv, a refugiilor RATBv, a piețelor și a altor spații publice.

A două problemă este legată de materialele și soluțiile necesare pentru dezinfecție, având în vedere că aceste produse sunt tot mai greu de procurat.

Având în vedere această situație, primarul George Scripcaru a convocat luni reprezentanții celor două firme de salubrizare și a operatorului care are delegată activitatea de dezinfecție. ,, Pentru a face această dezinfectare, trebuie să facem și o analiză realistă a ceea ce presupune această activitate, atât din punct de vedere al timpului necesar, cât și a logisticii. Este evident că fără sprijinul asociațiilor de proprietari ne va fi foarte greu să facem această dezinfecție într-un timp acceptabil. Una dintre variantele pe care o luăm în calcul este aceea de implicare a administratorilor, a șefilor de scară și a personalului care asigură serviciile de curățenie la asociațiile de proprietari. Astfel, municipalitatea ar achiziționa echipamentele și substanțele necesare, pe care să le pună al dispoziția asociațiilor de proprietari, prin intermediul operatorilor de salubrizare, iar fiecare asociație să se gestioneze. Am solicitat sprijinul operatorilor de salubrizare, având în vedere că ei au deja contact cu asociațiile, iar echipele de voluntari ale Primăriei și partenerilor se concentrează, în această perioadă, pe sprijinirea persoanelor vulnerabile. Așteptăm niște precizări referitoare la aceste obligații ale autorităților publice locale, pentru a putea putea demara această operațiune. De aseară și până astăzi am discutat cu mai mulți primari, pentru a vedea care este cea mai bună și eficientă variantă, astfel încât să îi protejăm, cât mai repede, pe cetățenii. Deja am dat dispoziție la Serviciul Achiziții să încerce să găsească cele necesare aplicării acestei prevederi și, de urgență, să o punem în aplicare. Până la sfârșitul acestei zile vom avea o imagine completă a numărului de blocuri, a numărului de scări, a cantității de substanțe necesare și a echipamentelor pe care va trebui să le achiziționăm, astfel încât să putem demara procedurile de achiziție”, a declarat primarul Brașovului, George Scripcaru.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.