FOTO. În timp ce autoritățile promit modernizarea Gării Brașov, tunelul pietonal subteran devine un pericol public

Călătorii sau trecătorii care traversează tunelul CFR de la Gara mare trebuie să fie foarte atenți în această perioadă. Porțiuni de tencuială din tavan se pot prăbuși oricând, din cauza infiltrațiilor și pot provoca accidente grave pentru trecători. 

Nu mai este o surpriză că Gara Brașov este o „pată neagră” a orașului, fiind neîngrijită, murdară, refugiu pentru oamenii străzii și câte și mai câte. Iar pe lista problemelor este și tunelul pietonal subteran, care asigură accesul la peroane, dar și la Parcul Tractorul.  Pe lângă faptul că este murdar, tunelul are, de ceva ani, și probleme de infrastructură, acestea fiind vizibile în zonele unde se unesc plăcile de beton. Practic, din cauza infiltrațiilor de apă, periodic, la aceste îmbinări cade tencuiala, așa cum s-a întâmplat joi pe porțiunea de sub peronul liniilor 2 și 3.

Nu este prima dată când a apărut această problemă, pentru că sunt vizibile zone în care a căzut tencuiala în aproape la toate îmbinările. Ce e drept, în unele locuri zonele au fost retencuite, însă sunt doar soluții provizorii, pentru că apa va continua să „lucreze”. 

Nici porțiunea mai îngustă a tunelului (de la scara care urcă la liniile 6-7) nu arată mai bine. Și aici sunt infiltrații de apă, iar urmele se văd pe tavan și, după câte o ploaie mai puternică, pe jos, pentru că apar și bălțile, iar apa nu vine din parc. 

Deocamdată, despre o gară de care Brașovul să fie mândru auzim doar promisiuni. CFR a anunțat că va reparat zona exterioară a Gării (inclusiv primul peron), lucrări pentru care a finalizat o licitație. Mai este un proiect de reabilitare a spațiilor interioare, dar nu se știe când se va realiza. 

Cât despre tunel, speranța este că problema infiltrațiilor de apă va fi rezolvată odată cu lucrările de reabilitare a liniilor de cale ferată ce se vor executa prin proiectul de modernizare a sectorului de cale ferată Brașov – Apața. 

1 Comentariu

  1. Nu este nimic grav, am văzut că s-a și remediat. Era doar un strat subțire de tencuială la rostul între tronsoanele pasajului subteran. Nu pune în pericol stabilitatea și rezistența construcției.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.