FOTO. Se toarnă ultima placă de beton de pe pasajul Fartec. Urmează hidroizolația și asfaltul

Primăria Brașov a anunțat că miercuri a început etapa a doua a lucrărilor de betonare a suprastructurii pasajului Fartec, aceasta fiind ultima placă de beton ce se toarnă pe calea de rulare. După turnarea acestui strat de beton, urmează hidroizolația și straturile de asfalt. Lucrările sunt realizate de  Asocierea SC RECON SA– SC PRINFO SRL, care a preluat proiectul „din mers”, după ce primul constructor care trebuia să facă reparațiile capitale a dezertat, după ce a constatat că lucrările sunt mult prea complexe. 

Acum conform declarației primarului Brașovului, George Scripcaru, situația este sub control.

„Cred că am intrat într-o etapă bună ca și fază a lucrărilor. Intervențiile mai grele și mai complicate au fost depășite.  Avem un grafic stabilit cu constructorul, evaluăm lucrările și stadiul lor raportat la acest grafic în fiecare zi. Am cerut constructorului să mărească echipele, să achiziționeze noi echipamente – respectiv prese, ce trebuie utilizate în partea inferioară a pasajului. Lucrarea este foarte complexă, pentru că fiecare deschidere, fiecare cofraj, fiecare armătură e o lucrare separată. Nimic nu seamănă cu altă componentă acolo și lucrările nu pot fi făcute în ateliere, ci trebuie făcute la fața locului, de către muncitori. Important este că suntem într-un parcurs bun, sper să îi țină tot așa pe muncitori și pe constructori”, a declarat George Scripcaru. 

Pe de altă parte, șeful de șantier Mihai Filip,  a declarat că „odată cu finalizarea acestor lucrări (suprastructura de beton – n.r.), de săptămâna viitoare putem spune că prima parte a pasajului este gata în proporție de 95%. Mai avem să turnăm straturile de asfalt și straturile căii de rulare – bordură, parapete. Încercăm ca până la finalul anului acesta să putem da drumul la circulație”

Pasajul a fost construit la începutul anilor ‘70 și în momentul începerii lucrărilor se afla într-o stare de degradare foarte accentuată. Lucrarea este una dificilă, pentru că multe dimensiuni ale componentelor sunt atipice și nu respectă standardul din proiectul inițial. Fiecare pilon și fiecare element are nevoie de foarte multă manoperă. La finalul lucrărilor, există trei obiective ce trebuie atinse: menținerea capacității portante, respectarea normativelor seismice actuale și prelungirea duratei de funcționare cu cel puțin 25 de ani. 

Șantierul a fost deschis în anul 2014, iar după mai multe evaluări și expertize, valoarea lucrărilor a ajuns la 15.844.267 lei, cu tot TVA. 

1 Comentariu

  1. Ce bine ca vin alegerile. O sa putem din nou sa circulam normal in aceasta zona dupa mai bine de 6 ani.
    Rusine Primariei Brasov si constructorului pentru bataia de joc la adresa cetatenilor din aceasta zona.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.