Scenariul maximal al Primăriei Brașov: patru trasee trasee și 22 de garnituri pentru trenul metropolitan

Foto: Arhivă

Anunțat încă din vara anului trecut, proiectul trenului metropolitan a fost prezentat și de primarul Brașovului, Allen Coliban, în „Jurnalul primarului” de vineri. Reprezentantul municipalității a prezentat versiunea maximală, care include patru trasee care leagă Brașovul de Zărnești, Feldioara, Codlea, Aeroport, Sfântu Gheorghe și Sinaia. De altfel, în scenariul prezentat de primar este inclusă și legătura feroviară Brașov – Aeroportul Internațional Brașov, varianta extinsă, care presupune o cale ferată și între Aeroport și Feldioara, nu numai calea ferată care să lege municipiul reședință de județ de aeroport. 

„În acest scenariu sunt luate în calcul 22 de garnituri, dintre care două de rezervă. Frecvența de circulație a trenurilor ar urma să fie de 30 de minute. Oportunitatea acestor trasee, care trec de Zona Metropolitană, va fi stabilită prin Studiul de fezabilitate. Traseele folosesc atât infrastructura existentă, cât și linia proiectată pentru a deservi aeroportul”, a declarat primarul Brașovului, Allen Coliban.

Care sunt cele patru trasee: 

T1: Zărnești – Brașov – Sfântu Gheorghe. Sunt propuse 7 garnituri. 

T2: Predeal – Brașov – Bod – Feldioara

Pentru T2 plus T4 sunt propuse 7 garnituri. 

T4: Sinaia – Brașov – Aeroport – Feldioara

T3: Codlea Nord – Brașov – Întorsura Buzăului. Sunt propuse șase garnituri.

Când vor circula trenurile metropolitane

Pentru acest proiect, autoritățile locale au în plan să depună o cerere de finanțare prin Programul Național de Reziliență și Redresare (PNRR). Conform estimării primarului Brașovului, dacă toate procedurile se vor derula fără probleme, trenurile au putea fi funcționale funcționale din primele trei luni ale anului 2023. „Aceasta este perspectiva ambițioasă a acestui proiect”, a declarat Coliban. 

Comentariul autorului: 

Primarul Brașovului, Allen Coliban, nu a oferit mai multe detalii tehnice privind acest proiect, însă, încă din toamna anului trecut, Mihail Veștea (secretar de stat la momentul respectiv) a declarat că operarea ar putea fi realizată de Asociația de Transport Metropolitan Brașov. Atunci, Mihail Veștea anunța că pentru implementarea proiectului trenului metropolitan va fi nevoie, pentru început, de 13 garnituri de tren (rame duble), dintre care una pentru aeroport.  

De asemenea, primarul nu a prezentat nici o valoare estimată proiectului trenului metropolitan. De altfel, acest proiect a fost propus spre finanțare prin Programul Național de Reziliență și Recuperare (PNRR) de Consiliul Județean Brașov, care a anunțat și o valoare estimată: 25 milioane de euro, însă nu a comunicat dacă în această sumă include 13  sau 22 de rame. 

În ceea ce privește linia ferată către aeroport, în primă fază este luată în calcul porțiunea Brașov – Ghimbav – Aeroport, segmentul Aeroport – Feldioara fiind unul „pe termen lung”. De altfel, racordarea la rețeaua feroviară a aeroportului este costisitoare: proiectul a fost propus spre finanțare prin PNRR de Consiliul Județean Brașov, iar valoarea investiției este estimată la 300 de milioane de euro.  

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.