Autostrada Brașov – Făgăraș a fost scoasă la licitație pentru proiectarea: Ministrul Transporturilor: „Un proiect ținut la sertar ani de zile”

Proiectul tehnic al autostrăzii Brașov – Făgăraș a fost scos la licitație – un tronson din autostrada Transilvania rămas în aer după rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel. „Acest proiect ținut la sertar ani de zile face primii pași către realizare”, notează ministrul Transporturilor. „Licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren”, spune Drulă.

„Am anunțat revitalizarea acestui proiect în prima conferință de presă, pe 15 ianuarie. Mă bucur nespus că vă pot informa despre o nouă promisiune respectată. Cu o lungime de 48 de kilometri, sectorul – parte din Autostrada Transilvania – este scos la licitație pentru completarea studiului de fezabilitate ȘI pentru elaborarea proiectului tehnic”, a precizat Drulă.

„Licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren”, a spus Drulă.

Acesta a dat ca exemplu bun în acest sens Autostrada Moldovei – A7, la care, în luna mai, ar urma să fie lansată licitația pentru construirea primului sector, apoi, cu decalaj de circa două luni, restul de sectoare succesiv.

„Mai mult, în aceste trei luni de mandat, CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitații, iar autostrada Brașov – Făgăraș este prima care beneficiază de această reformă.

Printre avantajele noului caiet de sarcini se numără:
  • termene realiste pentru realizarea activităților;
  • corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca stakeholderi în proiect; 
  • uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale; 
  • plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului”, a scris ministrul.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.