FOTO. Autoritățile județene brașovene promit la Ghimbav cel mai frumos aeroport din România. Construcția terminalului este gata, iar constructorul a obținut un nou contract

Începute în luna marte a anului trecut, lucrările la terminalul Aeroportului Internațional Brașov au fost terminate. Mai urmează să se facă racordurile la utilități, apoi se va trece la certificarea și înființarea unui punct de trecere a frontierei. Terminalul are o suprafață de 12.000 metri, dotările sunt de ultimă generație, clădirea are „identitate”, iar toate aceste caracteristici l-au făcut pe președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, să declare că „avem cel mai frumos aeroport din România”. 

Terminalul a fost prezentat presei în cadrul unui eveniment în care a fost semnat cu Asocierea SC BOG’ART SRL – SC UTI FACILITY MANAGEMENT SA (constructorul terminalului) un nou contract, de data aceasta pentru finalizarea celor 7 obiecte pe care nu le-a terminat firma Construcții SA Sibiu. 

„În spatele acestui  proiect au fost multe ore de muncă. A fost nevoi de o documentație extrem de amplă. De asemenea, asigurarea finanțării a fost extrem de greoaie. Investiția este de peste 150 de milioane de lei. Am obținut bani atât cu sprijin guvernamental, cât și din bugetul propriu. Doar echipamentele de securitate de pe aeroport au costat în jur de 3 milioane de euro, bani pe care vrem să îi recuperăm printr-un proiect european.  În etapa de proiectare a terminalului, a trebuit să obținem avize de la toate instituțiile statului care vor funcționa aici. Am pregătit proiectul, iar la momentul respectiv, suprafața de 12.000 de metri pătrați li se părea foarte mare unora. Cred că este o suprafață necesară pentru un astfel de obiectiv. Am vrut să construit un terminal al vremurilor noastre. Inițial, aveam două variante în Studiul de fezabilitate: un terminal de 3.600 mp – care avea dimensiunea unui supermarket- sau acest terminal de 12.000 mp, care răspunde tuturor cerințelor legale”, a declarat președintele Consiliului Județean Brașov.

Pe de altă parte,  coordonatorul proiectului Aeroportului Internațional Brașov, Alexandru Anghel, a anunțat și care vor fi pașii următori, pentru ca terminalul să fie operațional. În primă fază trebuie realizate racordurile la rețelele de utilități, iar pentru a se ajunge la această etapă, va fi nevoie de terminarea celor 7 obiecte necesare funcționării aeroportului. Apoi va începe certificarea obiectivului. 

„Terminalul se certifică separat de restul infrastructurii aeroportuare. Există un act normativ care reglementează certificarea terminalului. După obținerea certificării, va fi nevoie de obținerea unei hotărâri de Guvern prin care terminalul să fie considerat punct de trecere a frontierei, având în vedere că aeroportul va fi unul internațional. Practic, va trebui să amenajăm în aeroport un punct de trecere a frontierei”, a declarat  Anghel. 

Președintele BOG’ART: „Vom livra o aerogară funcțională, iar toată răspunderea va fi asupra noastră”

Contractul încheiat cu Asocierea BOG’ART SRL – UTI GRUP SA, pentru finalizarea lucrărilor la cele șapte obiecte care au fost începute inițial de Construcții SA Sibiu, are o valoare de 37.157.427  lei (cu TVA), termenul de finalizare este de șase luni, iar constructorul a anunțat că va încerca să încheie mai repede proiectul. 

 După ce a fost semnat acest contract, Raul Doicescu, președintele BOG’ART SRL, a declarat că nu se așteaptă la probleme cu acest contract. 

„Este un contract mult mai mic. Pentru noi, însă, este foarte important, pentru că astfel vom livra o aerogară funcțională, iar toată răspunderea va fi asupra noastră și nu vor mai apărea discuții despre curent, că vine din dreapta sau din stânga sau că apa este adusă «de acolo». Vom livra un produs finit, de la început, până la sfârșit”, a spus Doicescu. 

 Proiectul prevede realizarea unei clădiri energetice, a remizei PSI, posturi de control acces, gospodărie de apă, parcare auto și drum acces terminal – DJ 103C, drumuri tehnologice interioare şi rețele interioare în aeroport. 

Pe lângă lucrările de construcţie propriu-zise, contractul include şi anumite revizuiri din punctul de vedere al proiectării, inclusiv asistența tehnică din partea proiectantului pe toată perioada de execuție.

1 Comentariu

  1. Deci este foarte clar : pana cand nu vor fi realizate cele 7 obiective ,terminalul nu poate fi racordat la utilitati si deci nu poate fi receptionat ; ca urmare,BogArt nu isi va putea incasa banii pe terminal decat dupa finalizarea celor 7 obiective !!! Ceea ce este prezentat ca un mare succes este de fapt o intarziere de aproape 2 ani datorita nerealizarii la timp a celor 9 obiective de catre firma Constructii Sibiu !

Lasă un răspuns la Observator Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.