Cum poți solicita și obține online avizul/autorizația pentru o lucrare care are legătură cu apele?

Utilizatorii de apă pot solicita și obține online avize și autorizații de gospodărire a apelor prin intermediul aplicației reglementări g.a. online realizată de către Administrația Națională „Apele Române”. Aceasta este disponibilă pe site-ul www.rowater.ro din prima pagină sau direct prin accesarea linkului https://avize-autorizatii.rowater.ro/modules/site/main. Accesul este gratuit și se face în baza unui cont, precum și a unei adrese de email dedicate, fiind funcțională la nivel central și la nivelul celor 11 Administrații Bazinale de Apă, precizează Biroul de presă al instituției, într-un comunicat de presă. 

Administrația Națională „Apele Române”, cele 11 Administrații Bazinale de Apă (ABA), precum și Sistemele de Gospodărire a Apelor (SGA) din subordinea ABA reglementează din punct de vedere al gospodăririi apelor toate lucrările construite pe ape sau care au legatură cu apele, indiferent de deținător. Conform legii, oricine construiește o astfel de lucrare trebuie să solicite, în condițiile legii, aviz sau autorizație de gospodărire a apelor. Acestea sunt acte tehnico-juridice care implică răspunderea administratorului resursei de apă, atât prin modul de alocare, cât și pentru preluarea apelor uzate în emisarii naturali (râuri, lacuri).

Înainte de începerea (aviz) sau după finalizarea și punerea în funcțiune unei lucrări pe ape sau care are legătură cu apele (autorizație), utilizatorii sunt obligați să solicite la ANAR /ABA/SGA emiterea acestor documente. Pentru utilizatorii care dețin deja acte de reglementare în domeniul gospodăririi apelor, dar le-a expirat termenul de valabilitate, pot solicita online reînnoirea/reactualizarea avizului/autorizației.

Beneficiile oferite de platformă sunt reducerea timpului de așteptare, eliminarea pașilor birocratici și evitarea contactului fizic. În plus, conferă transparență instituțională, întrucât solicitantul poate urmări pas cu pas fiecare etapă de avizare/autorizare.

Pentru a obține avizul/autorizația, este nevoie de parcurgerea următorilor pași:

  • Accesați butonul de conectare și creați un cont în platformă;
  • Completați formularul de înscriere accesând opțiunea din meniul vertical „Formulare” și încărcați documentele solicitate din secțiunea „Încarcă documente”.
  • După încărcarea tuturor documentelor necesare, pentru a depune, se face click pe butonul cerere depusă. Aplicația va afișa numărul de înregistrare al cererii și veți primi un mesaj de confirmare pe email.
  • Atenție! Pentru completarea formularului și transmiterea documentelor, trebuie să vă asigurați că folosiți ultima versiune a unui browser modern (Chrome, Firefox, Microsoft Edge).
  • Dacă vi se cer clarificări, vă întoarceți la meniul principal și încărcați documentele solicitate;
  • Odată depus dosarul, veți putea verifica starea acestuia la secțiunea „Formulare depuse”;

După emiterea avizului/autorizației, plata se efectuează în afara platformei, dar este necesară încărcarea dovezii plății în aplicație.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.