Deocamdată doar în faza de documentații: Consiliul Județean Brașov ia în calcul să amenajeze variante ocolitoare pentru localitățile Cincșor și Cincu

Aflat într-o stare destul de avansată de degradare, DJ 105  Voila (DN1) – Cincșor – Cincu – limită cu județul Sibiu ar urma să intre în modernizare, iar pentru realizarea documentației tehnice Consiliul Județean Brașov – care are șoseaua în administrare – a lansat o licitație cu o valoare estimată de 629.000 lei (fără TVA). 

În documentația aferentă licitației se arată că, pe lângă realizarea expertizei și întocmirea documentației tehnice pentru modernizarea drumului, consultantul, Consiliul Județean Brașov și primăriile comunelor Cincu și Voila și cu autoritățile locale, respectiv Primăria Voila și Primăria Cincu, vor identifica trasee pentru înființarea unor rute ocolitoare ale localităților de pe traseul drumului
județean DJ105, în vederea devierii traficului greu care afectează imobilele din apropierea drumului în localitățile Cincșor și Cincu. Pentru aceste tronsoane noi de drum, documentația va fi întocmită la nivel de Studiu de fezabilitate.

Realizarea acestor rute ocolitoare ar fi o veste minunată pentru  locuitorii din cele două sate, oamenii reclamând că prin localități trec vehicule grele, inclusiv militare, iar din cauza trepidațiilor au început să crape pereții caselor. 

De altfel, și în documentația licitației pentru realizarea documentațiilor tehnice necesare modernizării drumului județean se arată că „degradarea sistemului rutier este influențată și de traficul intens de mare tonaj, unele dintre utilajele și autovehicule de mare tonaj având ca destinație unitatea militară din comuna Cincu. Din examinarea vizuala s-au constat existența unor degradări ale carosabilului precum și defecte ale sistemului existent de colectare-evacuare ape pluviale”.

Conform temei de proiectare aferente licitației, pe lângă identificarea unor rute ocolitoare, modernizarea DJ 105 mai presupune refacerea suprafeței carosabile și a trotuarelor, realizarea unor lucrări de consolidare, refacerea sistemului de captare a apelor pluviale, iar unde este posibil, amenajarea unor piste pentru bicicliști. 

Pentru consolidarea unei porțiuni afectată de o alunecare de teren, Consiliul Județean Brașov a obținut o finanțare prin PNDL

Sectorul din județul Brașov al DJ 105 are o lungime de 18,843 km (drumul continuă în județul Sibiu, până în orașul Agnita), iar pentru unele porțiuni s-au mai făcut studii și proiecte pentru realizarea unor reparații.

„Pe traseul drumului județean DJ 105, pe tronsonul cuprins între localitățile Cincșor – Cincu (km 5+870 – 6+010), terenul este afectat de o alunecare de teren în lungime de 140 m pentru care este în curs de elaborare, de către SC Infra Project Iași, expertiza tehnica și Studiul de fezabilitate, iar la km 9+400 se regăsește o altă alunecare de teren care necesită consolidare, pentru care există proiect tehnic elaborat de către SC Irimat Cons SRL. Expertiza a fost întocmită în anul 2018 cu valabilitate până la data de 20.12.2020, fiind necesara o nouă expertizare având în vedere evoluția acestui tronson în acest interval de timp”, se arată în tema de proiectare pentru reabilitarea drumului.

De altfel pentru repararea porțiunii de la km 9+400, Consiliul Județean Brașov a obținut în anul 2017 o finanțare de la bugetul de stat, prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) în valoare de 2.740.886 lei. Până acum, așa cum rezultă din tema de proiectare pentru modernizarea drumului, investiția nu a depășit etapa documentațiilor. 

Va fi reconstruit și podul de la Voila. Banii au fost alocați de la bugetul de stat în anul 2017, dar lucrările nu au început 

Tot pe traseul DJ 105 este și podul de peste râul Olt de la Voila, aflat într-o stare avansată de degradare. Decizia administrației județene a fost ca acesta să fie demolat și reconstruit, iar pentru finanțarea lucrărilor a obținut o finanțare în valoare de 14.716.520 lei, prin Programul Național de Dezvoltare Locală, tot în anul 2017. Consiliul Județean Brașov a semnat un contract cu un constructor, însă acesta nu a deschis șantierul, unul dintre motive fiind că în primăvară, acest pod a fost folosit de trupele NATO. Ulterior, în 25 iunie, podul a fost închis traficului, dar demolarea nu a început. Circulația a fost deviată pe drum pietruit și îngust, spre nemulțumirea locuitorilor. Recent, după un protest la Primăria Voila, podul a fost redeschis pentru 45 de zile. 

DJ 105, un drum strategic

Având în vedere că deservește baza militară de la Cincu, DJ 105 este unul de importanță strategică. De altfel, în tema de proiectare a licitației pentru realizarea documentației  aferente proiectului de modernizare se arată că „drumul județean DJ105 Voila – Cincşor – Cincu – lim. judet Sibiu, reprezintă drum strategic pentru implementarea Acordului dintre România și Statele Unite ale Americii privind activitățile forțelor Statelor Unite pe teritoriul României. Comitetul Interministerial pentru implementarea Acordului dintre România si Statele Unite ale Americii, urmărește constant starea infrastructurii drumului județean DJ105, în vederea desfășurării traficului rutier în condiții de siguranță și securitate”. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.