Câți brașoveni au spus „Nu” drumurilor forestiere? Participarea la consultările publice ale primăriei a fost extrem de redusă

Dacă în perioada 2019 – 2020, când se discuta de drumul Gorița, brașovenii erau extrem de implicați și semnau sau ieșeau în stradă pentru a opri acest proeict, anul acesta, când Primăria Brașov a organizat consultarea publică pe tema drumurilor forestiere care să înlocuiască „Gorița” participarea a fost extrem de redusă: sub 100 de persoane. 

Mai exact, în 22 septembrie, Primăria Brașov a organizat o dezbatere online, prin care brașovenii erau invitați să spună dacă sunt sau nu de acord cu alternativele la Drumul Gorița, propuse de Regia Publică Locală a Pădurilor Kronstadt. Conform informațiilor primăriei, au participat 25 de cetățeni, așa că la momentul respectiv, municipalitatea brașoveană a decis să posteze pe site-ul instituției câteva informații despre acele drumuri, dar și un chestionar online, prin care să afle dacă brașovenii sunt de acord să se realizeze noi drumuri forestiere în oraș și, dacă da, pe care dintre cele propuse le-ar vedea realizate. 

Chestionar completat de 57 de persoane 

Reprezentanții Primăriei Brașov au precizat că acest chestionar a fost completat de 57 de persoane, cele mai multe, multe pasionate de drumeții montane sau plimbări cu bicicleta. 

„64,9 % dintre cei care au completat chestionarul au precizat că nu este necesar niciun alt drum forestier. Printre altele, ei și-au motivat răspunsul prin argumente de genul „Orice drum forestier în Parcul Natural Brașovia este în contradicție cu conceptul de parc natural”, ”Am citit despre ele, nu le văd utilitatea”, „Se pot amenaja poteci pentru ciclo-turism sau drumeții montane cu impact mai mic asupra zonei””, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.  

Drumul Crucur, dat ca exemplu pentru un alt drum forestier 

Ceilalți brașoveni care au completat chestionarul s-au declarat de acord cu realizarea unor drumuri forestiere. 17% dintre ei s-au declarat de acord cu amenajarea drumului forestier Răcădău – Noua, motivând că ar putea fi o variantă de drumeții montane sau de plimbări cu bicicleta, așa cum este  Drumul Crucur.
14 % dintre cei care au fost de acord cu realizarea de drumuri forestiere au optat pentru drumul Carierei-Warthe, iar alți 3,5% pentru drumul de legătură Timișul Sec Mare și Timișul Sec Mic.
 După aceste consultări, Primăria Brașov nu a decis ce va face în continuare. 

Primăria riscă să piardă banii europeni 

Reamintim că după ce municipalitatea brașoveană a decis să renunțe la construirea drumului forestier Gorița, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a solicitat Primăriei Brașov să propună amenajarea unui alt drum forestier. Regia Publică Locală a Pădurilor Kronstadt a trimis în prima parte a anului mai multe propuneri de realizate a noi drumuri, toate fiind incluse în amenajamentul silvic (document aprobat de Agenția pentru Protecția Mediului Brașov). Aceste propuneri trebuie analizate de Primăria Brașov, iar cele selectate urmează să fie depuse la AFIR, pentru a fi incluse în dosarul de finanțare. Dacă Primăria renunță amenajarea unor noi drumuri, pierde finanțarea europeană de 6.670.115 lei. Ba mai mult, municipalitatea brașoveană va fi pusă în situația de a restitui banii folosiți pentru realizarea documentațiilor tehnice, respectiv 163.982 lei, bani în casați în anul 2019 de firma Civilcad Design, unde, şef de proiect a fost inginer Nicoleta Emilia Mărţoiu, la momentul respectiv vicepreşedinte USR Cristian.

Care sunt alternativele la Drumul Gorița 

  • Prelungire Susai, U.P. III Postăvarul, lungime 4,1 km, suprafață deservită 140,8 km; 
  • Drum legătură Timişul Sec Mare-Timişul Sec Mic, U.P. III Postăvarul, lungime 1,4 km, suprafață deservită 142,7 km;
  • Răcadău- ­Noua, U.P. IV Brașov, lungime 2,6 km, suprafață deservită 184,0 ha;
  • Pârâul Cheii, U.P. V Râul Mic, lungime 2,8 km, suprafață deservită 332,6ha Masivul Postăvarul, spre Râșnov). Acest drum ar putea deservi noile pârtii de schi pe care municipalitatea brașoveană are în plan să le amenajeze;
  • Carierei-Warthe -U.P. IV Braşov, lungime 1,6 km, suprafaţă deservită 63, I ha (acest drum ocolește aria protejată „Stejăriș”); 
  • Legătura Troainer-Crucur, U.P. IV Braşov, lungime 0,7 km, suprafaţă deservită 118,8 ha. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.