Animalele sălbatice din pădurile Brasovului, hrănite și scăldate pentru a sta la distanță de oraș

Primăria Brașov a semnat în a doua jumătate a lunii trecut un contract de 1,2 milioane de lei cu Regia Publică Locală a Pădurilor Kronstadt (RPLPK),  pentru aplicarea unor măsuri de prevenire a intrării animalelor sălbatice în intravilanul municipiului. Durata contractului este de patru ani și a fost semnat după ce, în luna octombrie a anului trecut, RPLPK, Ministerul Mediului, Garda Forestieră și Direcția Silvica Brașov au finalizat documentația prin care regia brașoveană a reprimit în administrare Fondul Cinegetic nr. 18 – Timiș, în care municipiul Brașov deține o suprafață de 6.405,21 hectare. 

Se va interveni și în intravilanul municipiului

Conform contractului semnat între Primăria Brașov și RPLPK, pe cele 6.405,21 de hectare, regia va lua măsuri pentru ca animalele sălbatice să nu mai aibă nici un „motiv” să vină în oraș. Astfel, directorul RPLPK, Dan Olteanu, a precizat că, printre altele „vom asigura hrană suplimentară, sare sau vom amenaja scăldători”. De asemenea, regia va interveni în cazul unor animale care intră în oraș, cum este cazul mistreților, vulpilor sau căpriorilor.

Plan de management pentru Fondul Cinegetic Timiș 

Fondul Cinegetic nr. 18 – Timiș include, pe lângă pădurea aflată în proprietatea municipiului Brașov și terenuri împădurite aflate pe teritoriul altor unități administrativ teritoriale, iar regia brașoveană va administra fondul cinegetic în mod unitar. De altfel, Dan Olteanu a anunțat că în această perioadă specialiștii regiei pregătesc un plan de management pentru acest fond cinegetic. 

Reguli speciale în cazul urșilor 

În ceea ce privește urșii, intervențiile pentru scoatere acestora din oraș se face în baza altui contract, asta pentru că această specie este protejată și orice măsura se aplică în baza unor alte legi. Astfel, dacă un cazul unei vulpi sau a unei turme de mistreți, regia poate interveni imediat, în cazul urșilor procedura, prevăzută de lege, este mai complexă: se constituie comisia din cadrul Primăriei – care decide ce măsură trebuie luată, apoi se formează o echipă mixtă de intervenție (din care face parte și un reprezentant al RPLPK) pentru aplicarea măsurii. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.