Localnicii nemulţumiţi din Covasna şi Braşov ar putea schimba traseul A13 Braşov – Bacău

Prefectul judeţului Covasna a preluat la începtul săptămânii petiţia semnată de peste 1000 de lcouitori din comuna Ilieni, prin care se solicită modificarea traseului Autostrăzii A13 Braşov – Bacău.  Prefectul Raduly Istvan a transmis mai departe documentul, către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), după ce în weekend a participat şi la dezbaterea din localitate.

Nici localnicii din Podu Olt  nu agrează varianta de traseu aleasă de CNAIR

Este de aşteptat ca, în următoarea perioadă să aibă loc o întâlnire similară şi la nivelul comunei braşovene Hărman, cu prefectul judeţului Braşov, Cătălin Văsii, după ce localnicii din satul Podu Olt s-au arătat şi ei nemulţumiţi de traseul autostrăzii, care ar trece prea aproape de zona locuită. Până la întâlnirea directă cu autorităţile din judeţul Braşov, hărmanenii din Podu Olt şi-au trimis şi ei reprezentanţii, sâmbătă, la întâlnirea de la Căminul cultural din Ilieni, unde pe lângă prefectul Covasnei Raduly Sandor, a fost prezent şi secretarul de stat Gabor Sandor, preşedintele Consiliului Judeţean Covasna, Tamas Sandor şi managerul public al judeţului vecin, Kovacs Odon.

Principala nemulţumire a oamenilor din Ilieni, Dobolii de Jos şi Podul Olt – Hărman este legată de poluarea fonică şi de mediu pe care o poate genera ruta aleasă pentru autostrada, având în vedere că aceasta trece la distanţă mica de comunităţile lor.

Varianta aleasă este mai scurtă cu 1,7 km decât alternativa

Reamintim că pentru Autostrada A13, CNAIR a dat avizul pe varianta 1 de traseu, mai scurtă cu 1,7 km decât varianta 2 şi care implică costuri de construcţie mai mici cu 165 de milioane de euro, având nevoie şi de investigaţii geotehnice mai reduse. Pentru partea de traseu din Braşov, avize trebuie emise de primăriile din municipiile Braşov şi Codlea, alături de cele din Hălchiu, Bod, Sânpetru, Hărman şi Prejmer, pentru ca administraţia judeţeană să elibereze Certificatul de Urbanism.

Reprezentanţii CNAIR au precizat în luna decembrie 2021, când a fost aleasă varianta 1 de traseu că ruta aleasă va avea mai puţine tuneluri, mai puţine interacţiuni cu liniile electrice, mai puţine pasaje/poduri/viaducte, are un impact mai redus asupra habitatelor şi asupra siturilor Natură 2000, dar şi că, per total, această rută este agreată de unităţile administrativ-teritoriale pe unde va trece. Costul construcţiei propriu-zise pentru Autostrada A13 Bacău – Braşov este estimat la 2,4 miliarde de euro. Guvernul a făcut deja primul pas pentru finanţarea execuţiei, incluzând autostrada A13 în POT 2021-2027 (Programul Operaţional de Transport). 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.