Taximetriştii din Braşov au mari şanse să obţină o majorare a tarifului pe kilometru. Cine are ultimul cuvânt?

Reprezentanţii taximetriştilor solicit Consiliului Local să aprobe o creştere a tarifului maximal care poate fi aplicat per kilometru, pe traseele din municipiul Braşov, de la 2,2 lei/km, cât este în prezent pe timp de zi, la 2,9 lei/km. Un proiect de hotărâre va fi supus aprobării în Consiliul Local, la şedinţa din 11 februarie. 

Tariful maximal de distanţă pentru transportul public local de persoane în regim de taxi, în Municipiul Braşov nu a mai fost modificat din anul 2008, când a fost stabilit la 2,2 lei /km pe timp de zi (între orele 6,00—22,00). Majorarea solicitată este pusă, pe de o parte pe creşterea costurilor cu serviciile de întreţinere a vehiculelor şi cu combustibilul, dar şi de necesitatea înlocuirii autovehiculelor, cu unele cu un nivel cât mai scăzut de poluare, astfel încât autorizaţia de taxi să poată fi accesată în continuare.

Numărul maxim de autorizaţii taxi pentru executarea serviciului de transport persoane în regim de taxi în Municipiul Braşov, pentru o perioadă de 5 ani, este de 4 la 1000 de locuitori. Mai exact, în municipiul Braşov ar trebui să existe în prezent maxim 1.170 de taxiuni. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei  Braşov, Sorin Toarcea, există, în schimb 1.424. Acestea nu se pot „tria” decât natural, dacă deţinătorul renunţă la acest serviciu sau dacă încalcă în mod repetat Regulamentul în vigoare.

Pentru a primi în continuare autorizaţia, la finalul celor 5 ani, taximetriştii trebuie să vină cu maşini care corespund regulilor de mediu şi confort impuse de Municipalitate

„Ţinând cont de măsurile propuse de Primăria Municipiului Braşov pentru ameliorarea calității aerului, de Studiul de trafic la nivelul Municipiului Braşov care recomandă realizarea unui plan de înlocuire a autovehiculelor taxi convenţionale cu autovehicule nepoluante, propunem – ca la prelungirea autorizaţiilor taxi, autovehiculele să aibă norma de poluare cel puţin Euro 6 sau cu propulsie electrică/tehnologii verzi, iar cele cu norma de poluare Euro 5, să fie înlocuite obligatoriu în proporţie de 50%, cu autovehicule acţionate prin motoare cu propulsie electrică/tehnologii verzi, până în anul 2024”, se mai arată în referatul de aprobare a proiectului de hotărâre de CL referitor la tarife, semnat de primarul Allen Coliban.

În cazul, puţin probabil, al disponibilizării unor autorizaţii taxi sau în cazul măririi numărului de autorizaţii taxi, cele noi se acordă prioritar acelor taximetrişti care deja sunt înscrişi într-o listă de aşteptare aflată la Primăria Braşov. În lista de aşteptare, care este publică, deschisă la autoritatea de autorizare, se poate înscrie orice transportator autorizat, o singură data.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.