Brașovul, pe lista orașelor cu trenuri cadențate. Ruta Brașov – Sfântu Gheorghe, tentantă și pentru CFR, dar și pentru Asociația Metropolitană de Transport Brașov

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a lansat la începutul acestei săptămâni, pe platforma electronică de achiziții  publice anunțul de consultare de piață pentru „Propuneri de valori estimative pentru achiziția de către ARF a serviciului ce are ca obiect  îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România”. Aceste trenuri cadențate ar urma să fie operate de CFR Călători. 

Prin această procedură, ARF vrea sa știe vrea să știe cât ar costa introducerea acestui serviciu și, în acest sens, firmele vor trebui să furnizeze mai multe seturi de date, colectate din zona de interes. 

Cadență în două etape

Trenurile cadențate ar urma să fie introduse în două etape. Prima dintre ele presupune introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul a 21 de orașe mari din România, respectiv București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea. A doua etapă presupune  asigurarea legăturilor feroviare între orașele mari și reședințele de județ apropiate, pe 12  rute, printre care Brașov – Sfântu Gheorghe.

Între Brașov și Sfântu Gheorghe ar urma să circule și trenul metropolitan 

Ruta Brașov – Sfântu Gheorghe este și în planul Asociației Metropolitane de Transport Metropolitan Brașov, care acum lucrează la proiectul trenului metropolitan. Traseul amintit face parte dintre cele 9 rute propuse de asociație pentru liniile feroviare metropolitane, proiect pentru care Brașovul are în plan să obțină finanțare europeană prin Programul Național de Relansare și Reziliență (PNRR). Pentru cele nouă rute, Asociația Metropolitană de Transport Metropolitan Brașov ia în calcul mai multe variante, respectiv tren urban, tren suburban sau tren regional. Liniile metropolitane ar urma să fie operate de asociație, iar cu banii de la Uniunea Europeană ar urma să se cumpere ramele (garniturile), dar și să  se facă mai multe investiții în infrastructură. 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.