Iarnă cu trafic „gâtuit” pe Drumul Poienii din Brașov? Pentru reabilitarea porțiunii de 15 metri, afectată de alunecarea de teren, va fi nevoie de 5 luni

Primăria Brașov a lansat licitația pentru reabilitarea porțiunii de 15 metri din Drumul Poienii (între Livada Poștei și Poiana Brașov) ce a fost afectată de alunecarea de teren din 5 iunie 2022. Conform informațiilor transmise de primăria Brașov, investiția este estimată la 6.571.428.57 lei, fără TVA, iar ofertele pot fi depuse până în 2 august. Ulterior, dacă în urma acestei proceduri se va identifica un constructor, acesta va avea la dispoziție cinci luni pentru a elabora mai multe studii și proiectul tehnic, dar și pentru a executa lucrările.  

Luând în calcul acest grafic, șansele ca în sezonul de schi 2022 – 2023 traficul rutier să se desfășoare normal pe sectorul afectat de alunecarea de teren sunt minime. În cel mai fericit caz, contractul va fi semnat în luna septembrie. Apoi, firma va trebui să realizeze documentațiile tehnice și, în cel mai fericit caz, va începe lucrările undeva în luna octombrie. Este greu de crezut ca va putea lucra mai mult de două luni, pentru că va veni iarna și, cum va fi nevoie de turnarea unor structuri elemente de beton, lucrările vor fi suspendate. 

În aceste condiții este de așteptat ca în cursul iernii, în zona afectată de alunecarea de teren (unde, probabil, va fi și o groapă impresionantă) să se circule alternativ pe o singură bandă, poate cu un semafor. De asemenea, cu excepția mijloacelor de transport în comun ale RATBV, toate vehiculele cu masa totală mai mare de 3,5 tone (autocare, microbuze, mașini de aprovizionare) vor fi deviate pe la Râșnov. 

Ce lucrări luate în calcul pentru Drumul Poienii 

Conform documentației licitației, lucrările necesare pentru remedierea situației actuale sunt:

  • execuție lucrări de consolidare și refacere a sistemului rutier, pe sectorul de drum DN 1E Km 6+500;
  • înlocuirea structurii existente și refacerea/ repararea podețului existent;
  • refacerea etanșeității și dren de fund, de șanț nou, cu descărcare în camera de cădere a podețului;
  • drenuri de adâncime;
  • amenajarea în amonte a torentului și a camerei de cădere a podețului;
  • refacerea structurii rutiere, după înlocuirea structurii de sprijin, prin intermediul piloților forați cu diametru mare, dispuși axial.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.