Proiectele de reabilitare a trei poduri din Brașov, scoase „de la naflalină” de Primărie

Trei poduri de din cartierele Bartolomeu și Stupini sunt de mulți ani în planul de lucrări a Primăriei Brașov, însă nu au trecut de etapa studiilor și avizelor. De altfel, și acum, reabilitarea celor trei obiective este în etapa obținerii avizelor de mediu, iar după ce vor fi obținute aceste documente, municipalitatea brașoveană avea de parcurs și alte proceduri până să înceapă lucrările. 

Cele trei poduri pentru care au fost depuse sunt pe străzile Fântânii, Institutului și Plugarilor și toate trei traversează pârâul Ghimbășel. Acestea au fost construite înainte de anul 1989, nu au trecut prin consolidări, reabilitări sau modernizări, iar în urmă cu cinci ani, Primăria Brașov a comandat o expertiză tehnică a lor. De atunci, până la depunerea documentației la Agenția pentru Protecția Mediului Brașov, pentru reabilitarea acestor poduri nu s-a mai făcut nimic. 

Ce lucrări sunt prevăzute la cele trei poduri 

Podul de pe strada Fântânii 

  • A fost construit în anul 1984 și nu a fost consolidat, reabilitat sau modernizat până în prezent. Calea pe pod și trotuare sunt degradate. Trotuarele sunt denivelate. Podul nu are parapet direcțional (de siguranță).Prin albie, apa curge doar pe deschiderea dinspre malul drept, cealaltă deschidere fiind parțial colmatată. 
  • Lucrări propuse: înlocuire suprastructurii din beton, consolidarea zidurilor de sprijin și a altor elemente, curățarea albiei pârâului și realizarea unor amenajări care să protejeze podul. Intervențiile se vor face în condiții de trafic. 

Podul de pe strada Plugarilor

  • A fost construit în anul 1978 și nu a fost consolidat, reabilitat sau modernizat până în prezent.  Calea pe pod este din îmbrăcăminte asfaltică degradată. Trotuarele sunt denivelate. Podul nu are parapet direcțional (de siguranță). 
  • Lucrări propuse:  înlocuire suprastructurii din beton si realizarea lucrarilor de intervenție la nivelul suprastructurii podului pe jumătate din lățimea căii pe pod, prin devierea alternativă, semaforizată, a circulației rutiere pe câte o bandă de circulație.

Podul de pe strada Institutului 

  • A fost construit în anul 1984 și nu a fost consolidat, reabilitat sau modernizat până în prezent.  Calea pe pod este din îmbrăcăminte asfaltică degradată. Trotuarele sunt denivelate.  Culeele prezinta fundațiile dezvelite, cu uzură a betonului, iar zidul întors aval mal drept prezintă o crăpătură cu deplasare.   
  • Lucrări propuse: înlocuirea suprastructurii din beton și realizarea lucrărilor de intervenție la nivelul suprastructurii podului pe jumătate din lățimea căii pe pod, prin devierea alternativă, semaforizată, a circulației rutiere pe câte o bandă de circulație. Intervenții sunt prevăzute și la infrastructura podului, dar și la albie. 

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.