Brașovul a depus cererea pentru „Rabla Local”. Când pot depune brașovenii cererile pentru prima de casare

Primăria Brașov a încărcat vineri, 21 aprilie, aplicația pentru participarea la Programul „Rabla Local”, derulat de Administrația Fondului pentru Mediu. Urmează evaluarea solicitării depuse și semnarea contractului de delegare. După această etapă, brașovenii care vor să renunțe la mașina veche se vor putea înscrie în program, conform procedurii propuse spre aprobare Consiliului Local în ședința din 26 aprilie.

 

După aprobarea procedurii de implementare a programului privind casarea autovehiculelor uzate, care este pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local din data de 26 aprilie, și după obținerea finanțării, brașovenii vor putea să depună solicitările privind obținerea stimulentului de casare.

Primarul Brașovului, Allen Coliban, a anunțat că „Primăria s-a înscris pentru numărul maxim de autovehicule prevăzut pentru orașele mari, respectiv 5.000 de autoturisme, care înseamnă o alocare în valoare de 12 milioane de lei de la AFM și 3 milioane de lei din bugetul local. Fiecare brașovean care vrea să renunțe la autoturismul său vechi va primi 3.000 de lei. După ce se închide apelul, în 28 aprilie, și după ce se semnează contractele de finanțare între AFM și Municipalitate, abia atunci brașovenii se vor putea înscrie în aplicație și vor putea depune dosarele la Direcția Fiscală. Sperăm ca în luna mai să înceapă procedura și pentru cetățeni”. 

 După încheierea contractelor de delegare încheiate de Administrația Fondului pentru Mediu cu unitățile administrativ-teritoriale și publicarea listei cu UAT-urile care au încheiat contracte de delegare, AFM va publica anunțul de deschidere a sesiunii de înscriere pentru solicitanții persoane fizice și a sumelor alocate.

Cine poate cere prima de casare 

Conform ghidului de finanțare, AFM asigură 80% din stimulentul de casare, iar Primăria Brașov va cofinanța proiectul cu 20% din stimulent, astfel încât fiecare brașovean care vrea să scape de mașina lui veche va primi suma de 3.000 de lei.

Stimulentul pentru casare reprezintă suma nerambursabilă în cuantum de 3.000 lei acordată beneficiarului care a predat spre casare și radiat din circulație și din evidența fiscală un autovehicul uzat.

Pentru a putea beneficia de stimulentul de casare, solicitantul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

a) să fie o persoană fizică cu domiciliu în municipiul Brașov;

b) să dețină în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și să se afle în evidențele fiscale ale municipiului Brașov, cu excepția persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;

c) să nu aibă obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;

d) să nu fi obținut și nici să nu fie pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020—2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020—2024, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program;

e) să nu fie condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;

f) să se angajeze să predea spre casare și să radieze din circulație și din evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;

g) să se angajeze că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.