Brașovul ar putea scăpa de aspectul „de bazar” de pe strada Republicii. Ce reguli a propus Primăria Brașov

Primăria Brașov a lansat în dezbatere publică noul Regulament de organizare și desfășurare a activității de publicitate, reclamă și afișaj în oraș, iar observațiile și propunerile din partea brașovenilor fiind așteptate de municipalitate până în 26 ianuarie. Prin introducerea acestui regulament, municipalitatea vrea să elimine mijloaele publicitare care afectează imaginea clădirilor, astfel încât zonele urbane să nu mai aibă aspectul strident.

Prin regulament sunt stabilite două zone de publicitate: zonele de publicitate restrânsă (ZPR) și zonele de publicitate lărgită  (ZPL) și sunt instituite o serie de norme privind amplasarea mijloacelor publicitare.

În proiectul lansat în dezbatere publică se arată că în zonele de publicitate restrânsă sunt permise doar firmele, echipamente mobile de informare, cum ar fi portative meniu; publicitatea pe mobilierul urban; steagurile publicitare pentru evenimente naționale și locale; publicitate pe mesh-urile și împrejmuirile aferente șantierelor; panourile de informare turistică; publicitate temporară și proiectele publicitare speciale și panourile/structurile destinate amplasării afișelor publicitare și anunțurilor de mică publicitate.

În restul orașului sunt permise firmele (zonele de publicitate lărgită), echipamentele mobile de informare; publicitate pe mobilierul urban; steaguri publicitare pentru evenimente naționale și locale; publicitate pe mesh-urile și împrejmuirile aferente șantierelor; panourile de informare turistică; publicitatea temporară și proiectele publicitare speciale; panourile/structurile destinate amplasării afișelor publicitare și anunțurilor de mică publicitate.

Care sunt zonele de publicitate restrânse:

  • Zonele de publicitate restrânsă:  – Zona formată din Ansamblul Urban „Brașovul Vechi”, Ansamblul Urban „Blumăna – Dealul Cetății”, Ansamblul Urban „Centrul Istoric – Cetatea Brașovului”, Ansamblul Urban „Șcheii Brașovului” și zonele de protecție aferente;     
  • Situl arheologic „Cartier Noua” (delimitat de str. Panselelor, str. Plopilor, str. Poiana Soarelui, str. Macului, str. Laminoarelor, limita platformei industriale Roman);  
  • Ansamblul „Dârste”- fostul sat Noua (delimitat de str. Plopilor, str. Gării Noua, str. Stejarului, proprietăți în sudul str. Brazilor și str. Garoafelor, str. Crizantemelor, str. Gladiolelor);
  • Ansamblul „Dârste” – fostul sat Dârste (delimitat de str. Ioan Meșotă, Calea București, str. Gării Dârste, str. Gării Dârste, str. Cedrilor,  proprietăți desfășurate pe str. Ioan Meșotă, str. Ulmului, str. Cireșului);  – Situl arheologic „Dealul Tâmpa” – în interiorul Rezervației naturale Tâmpa;
  • Situl arheologic „Dealul Melcilor”( parte a Rezervației naturale Tâmpa).

Ce reguli sunt propuse pentru amplasarea firmelor în zonele de publicitate restrânsă:

  • Se recomandă ca firmele luminoase să utilizeze surse cu lumină caldă;
  • Firmele luminoase pot încorpora surse de lumină: exterioare, interioare sau expuse. Sursele nu trebuie să fie vizibile direct, pentru cele exterioare se recomandă utilizarea unor accesorii de obturare a luminii ce poate fi emisă în afara panourilor;
  • Pentru a reduce suprafața luminoasă, este preferabilă utilizarea literelor volumetrice, în special cele de tip siluetă/ halou sau cele de tip neon;
  • Nu este recomandată utilizarea: literelor volumetrice cu lumina emisă în lateral, panourilor cu surse exterioare în console, casetelor luminoase, panourilor cu lumină ascendentă;
  • Pentru reducerea consumului energiei electrice se recomandă stingerea firmelor luminoase odată ce programul de lucru din spațiile interioare s-a încheiat;
  • Pentru a evita utilizarea culorilor contrastante, extrem de variate și pentru a crea un mediu vizual armonios și unitar, în zone restrânse, se poate adopta o singură culoare monocromă, precum sepia, pentru toate firmele luminoase sau se pot alege culori de o nuanță asemănătoare finisajului fațadelor pe care urmează să se amplaseze;
  • Se va evita utilizarea fundalurilor cu mai multe culori vii;
  • Se recomandă utilizarea a maximum două tipuri de literă. Nu se recomandă deformarea textului.
  • Se recomandă existența unui element grafic principal mare (ex. denumirea firmei/ un logo) și, dacă este necesar, prezentarea unor informații suplimentare prin utilizarea unor elemente grafice mici, cu o diferențiere sesizabilă între elementul principal și cele mici.
  • Se admite amplasarea unei singure firme perpendiculare pe fațadă pentru fiecare amplasament/operator comercial;
  • În cazul mai multor operatori comerciali în cadrul aceleiași clădiri, se va avea în vedere ca firmele să aibă dimensiuni unitare, elemente de design similare sau compatibile, iar amplasarea lor se va face ordonat în raport cu elementele specifice ale fațadei;
  • Amplasarea firmei pe fațadă se va realiza fără să afecteze elementele decorative existente (brâie, cornișe, ancadramente, panouri decorative etc.);
  • În vederea susținerii unei imagini coerente la nivelul întregii zone, o imagine mai puțin stridentă, generatoare de poluare luminoasă, este încurajată utilizarea panourilor/ firmelor suspendate simple în locul casetelor luminoase.

Brașovenii pot trimite propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect de act normativ pe e-mail infopublice@brasovcity.ro, către Primăria Braşov, Biroul Informaţii Publice şi Mass-Media sau prin intermediul Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni (program Luni-Joi, 8.00- 14.00,Vineri de la 8.00-13.00).

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.