Doar pe hârtie. Direcţia de Administrare a Unităţilor de Învăţământ din Braşov, înfiinţată cu multe discuții și două voturi într-o zi, nu poate funcţiona încă

Consiliul Local Braşov a aprobat înfiinţarea Direcţiei de Administrare a Unităţilor de Învăţământ, o entitate în subordinea Primăriei Braşov, care se va ocupa de gestionarea patrimoniului educaţional din municipiu. Subiectul a fost unul intens discutat în ultima perioadă, însă într-un final, Direcţia a prins contur şi a fost şi aprobată în Legislativul local. Deocamdată însă, ea există numai pe hârtie, pentru că va avea nevoie şi de alte hotărâri favorabile pentru a putea funcţiona.

Ca să devină funcţională, mai are nevoie de câteva hotărâri

Respinsă de multe ori, hotărârea de Consiliu Local privind înființarea Direcției de Administrare a Unităților de Învățământ Brașov a fost aprobată de două ori în 27 februarie de aleșii brașoveni, prima dată în ședința de plen ordinară, a doua oară într-o ședință de îndată. Dar, pentru ca noua direcție să devină funcțională mai este nevoie de câteva hotărâri ale Consiliului Local Brașov.

Noua direcție se va ocupa de administrarea clădirilor în care funcționează școlile, inclusiv de contractarea și realizarea reparațiilor la imobile. De altfel, aceasta a fost și principala solicitare a directorilor unităților de învățământ, care au reclamat faptul că nu reușesc să deruleze procedurile de achiziții în timp util.

De asemenea, noua direcție va prelua de la Direcția de Asistență Socială Brașov personalul medical școlar (inclusiv medicii stomatologi), dar se va ocupa și de implementarea, în parteneriat cu școlile, a unor proiecte educaționale.

Cum s-a ajuns ca proiectul să fie votat de două ori într-o zi?

Proiectul de hotărâre privind înființarea noii direcții a fost inclus pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local Brașov din 27 februarie. Textul legislativ a fost discutat, iar primarul Brașovului, Allen Coliban, a vrut să depună un amendament. Amendamentul nu a fost însă supus votului, ci doar hotărârea iniţială, care a fost adoptată.

Apoi, aleșii și reprezentanții Primăriei au ajuns la concluzia că în forma adoptată, hotărârea nu este aplicabilă, motiv pentru care au căzut de acord ca primarul să convoace o ședință de îndată imediat după ce se termină cea ordinară, pentru a vota o formă aplicabilă.

Planul a fost respectat, astfel că în ședința de îndată a fost aprobată, pentru a doua oară, hotărârea privind înființarea Direcției de Administrare a Unităților de Învățământ.

Medicii școlari, și la DAS, dar și la la noua direcție

Chiar dacă a fost aprobată hotărârea de Consiliu Local privind înființarea direcției, pentru a deveni operațională, cel mai probabil, va fi nevoie de alte hotărâri. Astfel, potrivit hotărârii aprobate în 27 februarie, medicii școlari sunt preluați de noua direcție. Dar, problema este că, oficial, ei sunt, încă, în organigrama Direcției de Asistență Socială Brașov. Practic, pentru a fi rezolva această problemă, este nevoie de modificarea organigramei Direcției de Asistență Socială Brașov, printr-o hotărâre de Consiliu Local Brașov.

Apoi, noua direcție nu se regăsește în organigrama Primăriei Brașov. Și aceasta va trebui aprobată prin hotărâre de Consiliu Local, iar acesta este un subiect extrem de sensibil, pentru că aleșii au respins de multe ori, inclusiv în 27 februarie, organigrama propusă de primarul Brașovului.

Altfel spus, pentru o perioadă de timp neprecizată, noua direcție, anunțată de conducerea Primăriei Brașov ca pe o mare victorie, va exista doar pe hârtie.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.