Lucrările pentru punerea în siguranță a sectorului de drum spre Poiana Brașov surpat în 2022 au început în această săptămână, astfel că în următoarea perioadă în zona respectivă se va circula pe o singură bandă, a anunțat Primăria Brașov.
Lucrările se execută pe DN 1E Km 6+500, unde o porțiune de 15 metri din zidul de sprijin al drumului spre Poiana Brașov s-a surpat. Este primul dintre cei 25 de piloți care vor consolida artera de circulație care face legătura dintre Brașov și Poiana Brașov. Fiecare are o lungime de peste 15 metri și un diametru de 1,5 metri.
Pentru realizarea acestor lucrări de consolidare, piloți și radier, se vor utiliza aproximativ 500 de metri cubi de beton și 50 de tone de fier beton
Lucrările vor fi realizate în 90 de zile și vor consta în:
- consolidare și refacere a sistemului rutier, pe o lungime de 80 de metri;
- înlocuirea structurii de sprijin prin intermediul celor 25 de piloți forați;
- înlocuirea structurii existente și refacerea podețului existent;
- drenuri de adâncime;
- amenajarea în amonte a torentului și a camerei de cădere a podețului.
Pe perioada de derulare a lucrărilor circulația a fost restricționată pe o lungime de 350 de metri, pe o singură bandă, alternativ, fiind dirijată printr-un sistem de semaforizare.
Având în vedere importanța acestei legături rutiere, pentru a reduce timpul în care circulația pe acest sector de drum este restricționată, constructorul va încerca să toarne în fiecare zi câte doi piloni, deși în graficul de lucrări este prevăzută turnarea a câte unui pilon în fiecare zi.
Firma care realizează lucrările este SC Zohir 84 Cons Construct SRL, având ca subcontractant pe SC Prinfo SRL, iar ca terț susținător SC Maristar Com SRL.
Valoarea contractului, care a inclus și lucrările de proiectare, este de 4.060.330 lei, la care se adaugă TVA.
Porțiunea de drum s-a surpat în 2022, lucrările au început abia în 2024
Reamintim că în 2022, pe sectorul de drum DN 1E km 6+500, o porțiune de 15 metri din zidul de sprijin al drumului spre Poiana Brașov s-a surpat, astfel că, pentru o perioadă, traficul s-a desfășurat pe o singură bandă, alternativ. Ulterior, în zona respectivă a fost amenajată, provizoriu, încă o bandă, înspre versantul de pe partea dreaptă, pe sensul de urcare.
Traficul este restricționat pentru accesul autovehiculelor peste 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport RATBV.
1 Trackback / Pingback