Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunţat luni că a amendat E.ON Energie România cu 310.000 lei şi Engie România cu 90.000 lei, din cauză că au întârziat cu transmiterea răspunsurilor la sesizările clienţilor finali referitoare la facturarea serviciului de furnizare a gazelor naturale. În plus, furnizorii le vor plăti penalităţi clienţilor finali care nu au primit răspunsuri în termenul legal.
”Prin acţiunile de control desfăşurate, ANRE a verificat, prin metoda eşantionării, respectarea prevederilor Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la îndeplinirea de către furnizori a obligaţiei de a răspunde, în termen de 15 zile, la sesizările clienţilor finali referitoare la facturarea serviciului de furnizare a gazelor naturale. În urma finalizării acţiunilor de control, s-au constatat întârzieri în transmiterea răspunsurilor la sesizările clienţilor finali referitoare la facturarea serviciului de furnizare a gazelor naturale, fiind aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 400.000 lei, după cum urmează: E.ON Energie România (cota de piaţă 41,33%) – 310.000 lei; Engie România (cota de piaţă 47%) – 90.000 lei”, a anunţat autoritatea.
Totodată, s-a dispus furnizorilor să plătească clienţilor finali care nu au primit răspunsuri în termenul legal, penalităţile datorate în conformitate cu prevederile Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, cu modificările şi completările ulterioare, astfel: 30 de lei pentru nerespectarea termenului de răspuns de 15 zile de la data înregistrării solicitării; 5 lei pentru fiecare zi suplimentară de întârziere.
”De altfel, în conformitate cu prevederile Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, cu modificările şi completările ulterioare, furnizorii de gaze naturale au obligaţia de a plăti în mod automat clienţilor finali penalităţile datorate pentru nerespectarea termenelor şi pentru zilele suplimentare de întârziere”, mai arată ANRE.
Fii primul care comentează